V České republice zatím mýto funguje tak, že vytlačuje těžkou nákladní dopravu z dálnic a silnic první třídy, které jsou pro ni uzpůsobeny, na silnice nižších tříd, jejichž historické parametry a trasování s kamiony rozhodně nepočítaly. Silnice druhých a třetích tříd jsou obvykle vedeny centry obcí a měst, obchvaty jsou na nich výjimečné.
Zelení dlouhodobě navrhují, aby se za využívání silnic těžkou nákladní dopravou platilo celoplošně. Takové řešení bude dopravce časovou úsporou motivovat k využívání dálkových silnic, a ochrání tak obyvatele obcí a měst před nadměrným hlukem, vibracemi a znečištěním ovzduší. Neméně významnými efekty celoplošného zpoplatnění by bylo zvýšení bezpečnosti provozu a snížení nákladů na údržbu silnic nižších tříd, pokud se z nich zbytná nákladní doprava přesune na vozovky, které jsou pro její provoz konstruovány.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV