Začátkem obnovy této lokality by měla být rekonstrukce tramvajové trati v ulici Na Žertvách, která se dlouhodobě připravuje. Do obnovy musí promluvit archtitekti a urbanisté, pro které nejsou vzorem moskevské silniční bulváry a kteří rozumí současným potřebám obyvatel Libně.
“Palmovka je významnou křižovatkou veřejné dopravy a díky tomu má obrovský potenciál. Nyní je to však rozvrácené místo plné heren, krádeží a drog. Naším cílem je radikální obnova této oblasti, která by se měla svým vzhledem i funkcemi přiblížit křižovatce Anděl v Praze 5 nebo právě rekonstruované ulici Moskevská ve Vršovicích. Pro lepší budoucnost Palmovky je třeba spojit peníze z obecních a soukromých zdrojů, případně také z fondů EU. To bude prioritou příštích let,” říká Petr Vilgus, zastupitel z Prahy 8 za Stranu zelených.
Zelení uvítali zapojení veřejnosti do debaty o budoucnosti Palmovky, které navzdory nezájmu místního úřadu uspořádala občanská iniciativa 8jinak! Pokud budeme mít vliv na fungování radnice po volbách v říjnu 2014, výsledky této akce využijeme pro výběrové řízení na urbanistické řešení Dolní Libně, pro studenstský workshop nebo pro konferenci na téma Palmovka – jak dál?
“Palmovce nepomůže novostavba radnice, jak se nám snaží namluvit místní ODS. Nepomůže jí ani volná ruka trhu. Nejoblíbenější pražské čtvrti vznikly podle přísných regulačních plánů a stejnou koncepci potřebuje jak Palmovka, tak Invalidovna, Rohanský ostrov či Karlín. Rádi se budeme inspirovat jak názorem místních obyvatel, tak krásnými, funkčními a bezbariérovými místy v zahraničí – např. v Drážďanech, Vídni nebo Budapešti,” konstatuje Petr Vilgus ze Strany zelených.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zeleni.cz