Další důvody, proč by zastupitelstvo mělo odvolat radního Mastníka z funkce, jsou následující:
Jaromír Baxa doplňuje: “Věříme, že si voliči uvědomí, že Starostové dopravní zakázku nevyřeší, když to nezvládli za celé volební období. Navíc opakovaně jednali ve prospěch firmy BusLine, která je personálně spojená se Starosty skrze bývalého starostu Rychnova u Jablonce n. N. Františka Chloubu a také s KSČM přes osobu Jiřího Vařila. Oba, i přes svůj střet zájmů, stále působí v krajském výboru dopravy a aktivně ovlivňují postupy kraje v oblasti dopravy”.
„Kromě dopravní zakázky se neschopnost vedení kraje v resortu dopravy projevila, když týden před uzavírkou krajské silnice mezi libereckými Kunraticemi a jabloneckým Lukášovem krajští radní rozhodli, že teprve začnou jednat s Libercem a Jabloncem o dávno avizovaném zkrácení intervalu tramvajové linky 11. Hejtman Půta a jeho podřízení během jednání rady několikrát měnili rozhodnutí, takže informace o náhradní dopravě nakonec vyšly pozdě. To je v případě šestadvacet měsíců trvající a dlouhodobě připravované uzavírky skandální. Potřebná opatření přitom byla připravena už v polovině února,” říká dopravní specialista Jindřich Berounský.
Podle Berounského rovněž už léta stagnuje integrovaný dopravní systém IDOL a zoufale chybí krajský dopravní dispečink pro koordinaci krajské veřejné dopravy. Ani jedno z toho se nepodařilo radnímu Mastníkovi posunout. “Jako největší problém vnímám téměř výhradní orientaci kraje na investice do oprav silnic na úkor financování dopravní obslužnosti a veřejné dopravy,” říká Berounský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV