Komunistka Konečná zapojila do kampaně čtyřletého chlapce. Expert má pochyby

02.04.2014 21:00 | Zprávy

V kampani do Evropského parlamentu se komunistická jednička Kateřina Konečná opře i o českého Honzu. Na propagační materiál se nechala vyfotit s malým klukem a heslem Evropa pro lidi aneb S českým Honzou do světa. Mediální expert ale upozorňuje na to, že kampaň nemusí oslovit mladou generaci.

Komunistka Konečná zapojila do kampaně čtyřletého chlapce. Expert má pochyby
Foto: Daniela Černá
Popisek: Kateřina Konečná

Že vaří celé Česko se Zdeňkem Pohlreichem nebo dalšími odborníky na gastronomii, na to jsme si už zvykli. Teď přichází s kuchařkou i kandidátka do Evropského parlamentu Kateřina Konečná. Na ní je vyobrazená se sympatickým hošíkem, který třímá v rukou pověstnou hůl s ranečkem. „Evropa pro lidi aneb S českým Honzou do světa je mým osobním heslem, které jsem použila pro kuchařku, která nese název Evropské recepty. Celá moje kampaň je koncipována pro budoucnost naší republiky a mladé generace. Pohádky o českém Honzovi máme všichni rádi a Honza vždy na svých cestách po světě uspěl. A já věřím, že stejně tak uspěje kandidátka KSČM ve volbách do Evropského parlamentu,“ vysvětlila Konečná pro ParlamentníListy.cz.

„Vzhledem k tomu, že chci dát lidem do ruky materiál, který bude hovořit nejen o politice, ale bude pro ně i jinak zajímavý, použila jsem do své evropské kuchařky recepty z členských států Evropské unie. V současné době mi pomáhají s roznáškou moji kamarádi a zatím můžeme konstatovat, že máme pouze pozitivní reakce a to i takové, že paní recept vyzkoušela a moc celé rodině chutnal,“ dodala s tím, že co se týče čtyřletého chlapce, který se s ní fotil, byl mu udělen honorář v podobě velkého barevného auta.

Kampaň osloví hlavně starší generaci

A jestli spojení s českým Honzou může pomoci kandidátce k lepšímu volebnímu výsledku? „Nic nového pod sluncem. Když si politik k sobě vezme nějaké dítě, tak to vždy dobře působí, protože tím dává najevo, že myslí na budoucnost. Děti jsou budoucnost a na nás starších už tolik nezáleží,“ reagoval pro ParlamentníListy.cz mediální expert Jiří Mikeš, který se ovšem obává toho, že s holí a rancem buchet dnes už mladá generace necestuje. „Je to milé. Český Honza se opravdu vydával do světa s buchtami. Je otázka, zda nostalgie někoho zaujme. Pravděpodobně starší voliči KSČM to určitě přivítají. U mladé generace ale zabodovat příliš nemusí. Mladí lidé už nejsou žádní čeští Honzové, protože umí dobře anglicky, jsou vzdělaní a chytří. Příliš je to nezaujme,“ dodal.

Podstatné budou jasné argumenty

Mediální expert zároveň poradil politikům, jak by mohly jejich kampaně vypadat. „Některé kampaně, které teď vidíme kolem sebe, jsou velmi nešťastné. Politici by spíš měli říci občanům, že chceme dát novou tvář Evropské unii, protože je plná nesmyslné byrokracie, například přijít s konkrétními úsporami. Měli by přicházet s konstruktivními nápady,“ uvedl Mikeš. „Na mladé by mohlo dobře zapůsobit to, že Evropa je jeden region, ale například heslo Hájíme české zájmy nebo když se nechá Radek John vyfotit s českým lvem, tak to si myslím, že není moc vhodné. Jsme příliš malí, abychom mohli něco výrazně prosazovat, ale můžeme pomoci zlepšováním. Mladé zajímají perspektivy a vize a ne nostalgie nebo to, co bylo. Ať politici řeknou, čeho chtějí dosáhnout,“ vysvětlil Mikeš.   

Lidovci chtějí zaujmout důvěryhodným postojem

K zapojení českého Honzy do komunistické kampaně se pro ParlamentníListy.cz vyjádřila i Michaela Šojdrová, dvojka na lidovecké kandidátce do Evropského parlamentu. „Je to jejich přístup, Evropská unie není pohádka, kam bych chtěla vodit českého Honzu,“ upozornila Šojdrová, která se chce stejně jako její kolegové prosadit se sloganem Hájíme české zájmy, prorodinnou politikou nebo jednoduchou Evropou bez hranic. V lidovecké kampani jde podle Šojdrové hlavně o to, poukázat na jména, která už něco znamenají a prosazovat hodnoty.

„Možná jste zaregistrovali kampaň, kterou máme na vlakových nádražích. Jsou to plachty, kde jsem vyfocená s kolegou Pavlem Svobodou, kde máme své heslo Hájíme české zájmy. V regionu Zlínském bylo možné vidět billboard, kde jsem se Zuzanou Roithovou, protože naše kampaň byla ze začátku nastartovaná tak, že Roithová v podstatě bilancuje svoji práci a předává štafetu novým kandidátům, kterým věří,“ reagovala Šojdrová. „Snažíme se oslovit občany důvěryhodným postojem,“ doplnila. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Daniela Černá

Ing. Jiří Strýček byl položen dotaz

Důchodová reforma

Jak vysvětlíte, že SPD je schopné s vládou jednat o důchodech a prý i nějaké jejich návrhy připouští, ale vy se s vládou nedomluvíte? Není problém u vás? A chápu správně, že pokud vyhrajete volby, tak celou reformu, kterou tato vláda schválí zrušíte? A máte za ni už náhradu? Protože když jste byli v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

95 tisíc pro první dámu: Ženy jsou drahé, padlo. Také slova o šlechtě a středověku

20:43 95 tisíc pro první dámu: Ženy jsou drahé, padlo. Také slova o šlechtě a středověku

Měla by manželka prezidenta Petra Pavla pobírat měsíčně téměř sto tisíc korun určených k reprezentac…