„Ministerstvo financí nám k tomu ještě nic neřeklo. Začnu to ve sněmovně u Kalouska urgovat. Alespoň nám mají říct, že nevědí. Je to už pár měsíců, co jsme se jich na to ptali. Někomu to museli pronajmout. Jsem přesvědčen, že jde jen o normální úřednickou lemplárnu. Nějaké spiklenecké teorie odmítám,“ vyjádřil se pro ParlamentníListy.cz k problému bezpečnostní expert ODS Jan Vidím. Ohledně privatizace ruzyňského nákladového terminálu existuje totiž spousta spekulací.
Poslední vlastník v likvidaci
„Není slušné mi volat v neděli odpoledne. Jste neslušný a ještě se mě ptáte na věci, které si můžete přečíst na webu, nashledanou,“ zavěsila právnička Veronika Ordnungová, členka představenstva společnosti Prague Handling, která je podle obchodního rejstříku v likvidaci od ledna 2012. Právě ve zmíněnou firmu se přejmenovala společnost Central European Handling, které byl před pěti lety cargo terminál státem za tři čtvrtě miliardy korun prodán. Při změně firem se změnil akcionář, majetková struktura, ale všichni zainteresovaní zarytě mlčí.
Zpravodajský web aktuálně.cz informoval, že Veronika Ordnungová působila ve společnostech, které měly blízko ke zbrojaři Richardu Hávovi, příteli nynějšího ministra financí Miroslava Kalouska. V aktuálně.cz zjistili, že pro Hávovu společnost Zenit zakládala firmy jako Český letecký průmysl nebo Společnost pro letecký průmysl. Hávovo napojení na ruzyňské cargo nicméně veřejně připustil i ministr zemědělství Ivan Fuksa, tehdejší Kalouskův náměstek na ministerstvu financí. „Faktem je, že některé personální propojení může ukazovat na to, že pan Háva může mít něco společného s tímhle tím,“ uvedl v diskusi v České televizi.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský