Ministr Jankovský spolehá na lidi. Vytrvalý tlak a kvalita půjde nahoru

18.02.2012 8:29 | Zprávy

Půldruhého roku ve funkci ministra pro místní rozvoj věnoval Kamil Jankovský pozornost především zákonu o veřejných zakázkách, koncepci bytové politiky nebo stavebnímu zákonu. Teď za jeden z nejdůležitějších úkolů resortu pokládá zpracování koncepce pro cestovní ruch a předložení věcného návrhu zákona.

Ministr Jankovský spolehá na lidi. Vytrvalý tlak a kvalita půjde nahoru
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr pro místní rozvoj Kamil Jankovský

Ekonomická situace posledních několika let nepřeje ani cestovnímu ruchu u nás, který tvoří zhruba tři procenta ročního hrubého domácího produktu. Ministr pro místní rozvoj Kamil Jankovský plánuje pro jeho rozvoj řadu opatření od změn v zahraničním zastoupení až po zavedení ratingu ubytovacích zařízení.

Ministerstvo pro místní rozvoj je spojováno především se zákonem o veřejných zakázkách, koncepcí bytové politiky, deregulací nájemného či stavebním zákonem. Naopak málo se mluví o cestovním ruchu, který do vašeho resortu také patří. Co pro něj chystáte?

Cestovní ruch je pořád taková popelka. Bere se jako automatická věc, přitom to je poměrně významná součást tvorby HDP. U nás dnes nemá institucionalizovanou podobu. Teď připravujeme úplně novou koncepci pro cestovní ruch, měla by být hotova do poloviny roku. Při její tvorbě vycházíme z analýz toho, odkud a s jakým zaměřením k nám turisté přijíždějí, kolik tu utrácejí a podobně. Součástí připravované strategie bude předložení věcného záměru zákona o cestovním ruchu. Tedy taková institucionalizace, za co odpovídá stát, za co kraj a obec.

Jakou roli v koncepci cestovního ruchu bude hrát státní příspěvková organizace CzechTourism, která patří pod MMR a před téměř dvaceti lety byla zřízena pro to, aby propagovala Českou republiku?

Tam je zapotřebí udělat několik změn. CzechTourism má zastoupení v řadě míst na světě a v tom dojde k redukci. Sníží se počet zastoupení, ale zase chceme posílit ta, kde máme větší potenciál získávat návštěvníky. Moje snaha je, aby strategie fungování našich zastoupení bylo víc uzpůsobené jednotlivým lokalitám. Jiná prezentace zapůsobí na Francouze, jiná na Holanďana. Dnešní systém, kdy máme webové stránky prakticky stejné pro všechny lokality, není nejšťastnější. Také tiskové materiály jsou téměř stejné, vlastně to jsou jen jazykové mutace.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jurečkova tabulka o přínosu Ukrajinců: Lež, manipulace, tvrdí opozice. Dali jsme Kyjevu víc než Francie?

21:53 Jurečkova tabulka o přínosu Ukrajinců: Lež, manipulace, tvrdí opozice. Dali jsme Kyjevu víc než Francie?

Vyplácí se finančně naší zemi Ukrajinci? Podle vlády ano, trend je prý jednoznačný. Jenže řada další…