Odvrátil jsem kolaps, říká Babišův ministr dopravy Prachař

18.06.2014 8:14 | Zprávy

ROZHOVOR Na žádném ministerstvu nenastalo po nástupu nové vlády takové personální zemětřesení, jako v resortu dopravy. Na detailní hodnocení, jestli se změny projevily v řízení Českých drah a dalších organizacích resortu, je podle ministra dopravy Antonína Prachaře ještě příliš brzy. Ale jedno je pozitivní: S jeho příchodem přestal kolabovat Centrální registr vozidel.

Odvrátil jsem kolaps, říká Babišův ministr dopravy Prachař
Foto: Hans Štembera
Popisek: Antonín Prachař (vlevo)

„Kolaps Centrálního registru vozidel po 31. březnu 2014 jsem nemohl připustit. Postup prodloužení smlouvy s předchozími dodavateli jsem zvolil velmi nerad, ale předchozí vedení resortu dopravy mě postavilo do situace, kterou nešlo řešit jiným způsobem,“ vysvětlil ministr dopravy ParlamentnímListům.cz.

V řadě firem podřízených Ministerstvu dopravy jste udělal zásadní personální změny. Už se nějak pozitivně projevily v řízení a hospodaření těchto podniků?

Po svém nástupu na post ministra jsem skutečně postupně inicioval řadu personálních změn v organizacích resortu dopravy, v jejich správních a dozorčích radách. Na detailní hodnocení je ještě příliš brzy, ale obecně mohu říci, že směřujeme k tomu, aby se naše resortní organizace staly znovu důvěryhodnými a chovaly se transparentně.

Došlo po výměně generálního ředitele Českých drah i dalších personálních změnách ke zlepšení hospodaření na Českých drahách a v ČD Cargo?

Z iniciativy Ministerstva dopravy bylo vyměněno celé vedení Českých drah s cílem zachovat určitou kontinuitu dovnitř firmy, ale zároveň hledat systémová řešení na zlepšení stavu. Management Českých drah má za úkol předložit dozorčí radě ČD akční plán, a to i s ohledem na nedávné snížení ratingu ČD, protože vedení ČD nedostatečně reagovalo na připomínky a doporučení už v minulosti vydaná ratingovou agenturou Moody´s.

Česká republika se dlouhodobě potýká s předraženými cenami dálnic. Nejvyšší kontrolní úřad vyčíslil v srpnu 2013 průměrnou cenu jednoho kilometru na 416 milionů korun. Náklady by přitom podle něj mohly být až o pětinu menší. Jak si s tím poradíte?

Tento údaj je značně zavádějící. V tomto směru si dovoluji odkázat na podklad ŘSD, který naleznete na webových stránkách. Ve své loňské zprávě uvádí, že v letech 2008 až 2012 byla cena za kilometr dálnice v ČR 416 milionů korun, to ovšem zahrnuje i celou přípravu stavby. Např. tendrované úseky D3 se podařilo vysoutěžit tak, že cena se dostala výrazně pod 200 milionů za kilometr. Je poměrně problematické mluvit o průměrné ceně, protože se liší dle typu terénu a počtu umělých staveb. Aktuálně pak lze říci, že podle našich odhadů se cena výstavby jednoho kilometru dálnice pohybuje kolem 300 milionů korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Libuše Frantová

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pozadí sporu o poplatky: Dusno mezi vládou a ředitelem Součkem. Jména, co vadí

20:21 Pozadí sporu o poplatky: Dusno mezi vládou a ředitelem Součkem. Jména, co vadí

Proč Fialův koaliční kabinet ve Sněmovně odložil legislativní změnu vedoucí k navýšení koncesionářsk…