Už ve chvíli, kdy Pavel Dobeš začátkem prosince opouštěl křeslo ministra dopravy, se naplno diskutovalo o tom, že tento resort nejmenší koaliční straně LIDEM nezůstane. Nyní vše opravdu směřuje k tomu, že ho bude řídit ODS, jmenovitě dosavadní předseda jejího poslaneckého klubu Zbyněk Stanjura, a že se doprava výhledově sloučí s ministerstvem průmyslu a obchodu pod vedením Martina Kuby.
„Takové slučování do jednoho ministerstva hospodářství by bylo vhodné, pokud by se začalo realizovat hned na začátku čtyřletého funkčního období. Protože bude trvat minimálně rok a půl, tak je nezbytné, aby se tak dělo za spolupráce s opozičními partnery. V opačném případě by se mohlo stát, že sociální demokracie či jiná strana, která se může v budoucnu podílet na vládnutí, vyhlásí, že první, co udělá, pokud uspěje ve volbách, bude znovurozdělení ministerstva,“ říká pro ParlamentníListy.cz Pavel Dobeš.
Bez účasti ČSSD by šlo možná o ztracený rok práce
Připomíná, že něco podobného už ČSSD učinila ústy Vladimíra Špidly, který ohlásil, že v případě volebního vítězství sociální demokracie zruší druhý pilíř tzv. důchodové reformy. „Jde o velmi náročný proces a nedokážu si představit, že pak někdo na konci řekne: ´Nám se to takhle nelíbí, vrátíme to zase všechno zpátky.´ To jsou tisíce podzákonných norem, vyhlášek, nařízení,“ vysvětluje Pavel Dobeš, proč je nutné, aby na sloučení panovala shoda mezi koalicí a opozicí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník