„Kvalita přihlášených týmů byla opravdu velmi vysoká, proto pro nás byl výběr pouze 5 týmů velice náročný. Jsem přesvědčena, že spolupráce špičkových expertů povede k dílu, na které bude moci být Praha hrdá,“ hodnotí Adriana Krnáčová, primátorka hlavního města Prahy, která je zároveň předsedkyní hodnotící komise.
Do řízení se soutěžním dialogem se celkem přihlásilo 14 špičkových týmů z Česka i ze zahraničí. Na základě jejich návrhů, jak přistupovat k revitalizaci parku a jejich dosavadní práce mezinárodní komise, složená ze zástupců města, předních českých architektů a uznávaných zahraničních krajinářských architektů vybrala 5 týmů, které budou společně se všemi zainteresovanými stranami (např. MČ Praha 2, Odbor památkové péče MHMP, Národní památkový ústav) tvořit zadání a návrhy na novou podobu parku.
„Ze všech světových špiček, které projevily zájem o řešení Karlova náměstí, jsme vybrali ty nejvhodnější, a věřím, že díky interaktivnímu procesu soutěžního dialogu, který do tvorby návrhu zahrnuje nejen město, památkáře, ale i ostatní stakeholdery, společně nalezneme všeobecně přijatelné řešení,“ říká radní Jana Plamínková.
„Vybrané týmy se nyní budou účastnit celkem 3 workshopů, kde se bude tvořit zadání a návrhy. Na workshopech budou přítomni soutěžící týmy, zástupci města, památkáři i mezinárodní komise a zástupci stakeholderů. Právě dialog týmů se všemi zainteresovanými by měl zamezit neshodám, které v předchozích pokusech na revitalizaci parku zamezily realizaci,“ vysvětluje Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha.
První workshop se uskuteční v únoru 2018, kde se bude společně definovat zadání pro práci týmů na návrzích. Na dalším workshopu budou mít týmy možnost diskutovat své návrhy se všemi stakeholdery a po odevzdání návrhů komise na 3. workshopu vybere 3 finální týmy, které budou své návrhy následně dopracovávat. Výběr vítězného návrhu se odhaduje na září 2018.
Revitalizace parku spadá do II. etapy celkové proměny. I. etapa se týkala úprav obvodové části náměstí. Již v roce 2015 se zrekonstruovala tramvajová trať, chodníky a nástupních ostrůvků.
Více informací ZDE