Vážený pane řediteli,
velmi Vám děkuji za Vaši odpověď na můj dopis. V něm jsem se Vám pokoušela vysvětlit současnou situaci ohledně provozování taxislužby v Praze i záměry a představy vedení Hlavního města Prahy, jak tuto situaci co nejrychleji řešit, a to k trvalé spokojenosti jak zákazníků, tak i provozovatelů této nezbytné městské služby. O to víc mě mrzí nedorozumění, ke kterému zřejmě mezi vedením Prahy a Vaší firmou došlo a nepochopení, co se Vám snažím svým dopisem sdělit.
Ve svém dopise jsem Vám vysvětlila upřímný záměr vedení Prahy jednat se všemi provozovateli taxislužby v hlavním městě, a to samozřejmě včetně Vaší firmy. K jeho opětování však z Vaší strany zatím bohužel nedošlo. Z čeho tak uvozuji? Ve své reakci jste totiž neodpověděli na žádný z mých dotazů ohledně principů fungování Vaši firmy. Místo toho mě, kromě jiného, ve svém dopisu obviňujete například z toho, že nepodporuji tzv. sdílenou ekonomiku.
To samozřejmě není pravda. V tomto novém fenoménu nezávislé pracovní činnosti vidím nejen pozitivní ekonomický, ale i společenský a politický potenciál. Ostatně jak jistě víte, naše legislativa tuto moderní formu zaměstnanosti umožňuje a počítá s ní i do budoucna.
Věděli jste, že městská vyhláška nestanovuje minimální, ale naopak pouze maximální cenu jízdného za kilometr. Také doufám víte, že řidiči pražské taxislužby mohou využívat k výkonu své profese soukromý vůz a můžou ji také vykonávat jako vedlejší zaměstnání. Tím se Praha v porovnání s ostatními městy výrazně liší a je díky tomu otevřená principům sdílené ekonomiky.
Také jsem nikdy neřekla, že město vnímá negativně činnost Vaší firmy. Jako primátorka však musím usilovat o to, aby měli všichni poskytovatelé taxislužby naprosto stejné podmínky pro vykonávání své živnosti, protože jen tak zajistíme férovou soutěž. A jen tak bude trh fungovat nejen k Vaší spokojenosti, ale také ke spokojenosti zákazníků, které je pro nás stejně důležitá. Proto bych od Vás znovu velmi ráda bych od Vás slyšela odpovědi na některé zásadní otázky ohledně fungování Vaší firmy.
Považujete službu Uber Pop za spolujízdu? Víte, že aktuální vyhláška nebrání používat k výkonu taxislužby své vlastní auto? Víte, že současná vyhláška nebrání přivydělávat si komerční přepravou osob pouze na částečný úvazek? Který zákon nebo vyhláška vám v současnosti brání, abyste stejných výhod pro zákazníky, které inzerujete, nemohli dosáhnout legálním způsobem? Proč zakazujete nebo neumožňujete využívat taxametr a označení taxi řidičům, kteří toto označení jinak ve voze mají, používají Vaši službu a jsou standardními taxikáři? Jak nám můžete vlastně pomoci s problémy zmíněnými nejen v internetové videoreportáži Praha vs. Prachy. A především: chcete nám s nimi opravdu pomoci?
Protože stále pevně věřím, že chcete, a doufám, že Vám jde o stejnou věc jako mě, těším se, že mně odpovíte přímo a konkrétně na všechny výše uvedené otázky. Na závěr bych Vás ráda ještě jednou vyzvala i ke spolupráci při tvorbě férového trhu na poli taxislužeb. Po letech odkládání řešení tohoto problému si totiž všichni Pražané i taxikáři zaslouží, aby i taxislužby fungovaly k oboustranné spokojenosti.