ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,2. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

10.04.2014 11:29:11

Zprovoznění Blanky vyžaduje systémové řešení dopravy

Zprovoznění Blanky vyžaduje systémové řešení dopravy

Zprovoznění Blanky vyžaduje systémové řešení dopravy

Zprovoznění Blanky vyžaduje systémové řešení dopravy

Odkládané otevření tunelu Blanka způsobí výrazný posun v pražské dopravě a uleví některým pražským lokalitám. Vedení hl. města Prahy připravilo v této souvislosti návrh dopravních opatření, která chce realizovat po otevření tunelu. Přestože opatření jsou zaměřena především na centrum města,  mohou mít negativní dopad na téměř všechny městské části.

„Za hlavní problematické změny považujeme další omezení průjezdu Malou Stranou, zneprůjezdnění Smetanova nábřeží, úpravu režimu v Žitné ulici a snížení počtu jízdních pruhů na severojižní magistrále,“ říká Aleš Mareček, zástupce starosty Prahy 13, který má v kompetenci dopravu. „Zdá se, že vedení hlavního města podléhá tlakům určitých skupin, které nechtějí čekat na systémové řešení dopravní situace celého města a chtějí změny bez ohledu na mínění ostatních a možné negativní dopady.“

S navrhovanými změnami nesouhlasí ani dopravní policie. Zmíněná omezení průjezdů mohou podle názoru dopravních policistů zvýšit intenzitu provozu ve Strahovském tunelu až na dvojnásobek a způsobit kolaps v oblasti Smíchova. Problémy se nejspíš objeví i na druhé straně tunelu v prostoru Pelc-Tyrolky, případně okolo výstaviště a v části Holešovic.

„Všichni obyvatelé Prahy souhlasí s potřebou zklidňování automobilové dopravy v centru města. Musí to ale proběhnout v rámci celopražského systémového řešení dopravy. Je třeba zohlednit všechny druhy dopravy a nesmí být podhodnoceno parkování,“ upozorňuje místostarosta Mareček. „Uvítali bychom, kdyby prioritou města byla spolu s dokončením obou okruhů (včetně tzv. Radlické radiály, důležité pro Prahu 13) také výstavba parkovišť P+R. Odkládání stavby parkoviště P+R na Zličíně je jednou z příčin každodenního obsazení parkovacích míst v okolí stanic metra. V případě rozšíření zón placeného stání v některých městských částech se situace na okraji města ještě zhorší.“

Zástupce starosty Aleš Mareček předal své námitky náměstkovi primátora pro dopravu a věří, že vedení hlavního města nebude záměr v navrženém rozsahu realizovat, ale přistoupí k systémovému řešení s přihlédnutím k potřebám většiny Pražanů.

Samuel Truschka
tiskový mluvčí městské části 

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama