Úřad vlády podpořil online kampaň na vyvracení dezinformací o očkování na covid-19, kterou vytvořili mladí influenceři Anna Šulcová a Jakub Gulab. Série sedmi videí odstartuje na sociálních sítích Instagram, Twitter, Facebook, Youtube a Tiktok v pátek 29. ledna, kde poběží do poloviny února.
„Nápad těch úspěšných mladých lidí, kteří mi řekli, že o pandemii informují na svých sítích už dlouho, a teď mají chuť udělat ve spolupráci s Úřadem vlády kampaň a to dokonce zadarmo, se mi samozřejmě líbil. Je skvělé, že to s mými kolegy dotáhli do konce. Moc jim děkuju, že v téhle době takto pomáhají veřejnosti s osvětou,“ říká premiér Andrej Babiš.
Anna Šulcová, společně s Jakubem Gulabem, vytvořili návrh a scénář pro sedm krátkých svižných videí o různých dezinformacích a sami v nich vystupují. Celou produkci, kameru a střih vytvořili s týmem mladých lidí.
„Ten nápad nás nadchnul. Během chvíle jsme se dohodli a začali spolupracovat. Jako Úřad vlády jsme Aničce a Jakubovi poskytli prostory k natáčení a propojili je s vědci a vybranými odborníky. S těmi pak ve velice krátkém čase natočili a zprodukovali svá videa,“ doplňuje ředitel tiskového odboru ÚV Vladimír Vořechovský.
Úřad vlády tak díky této spolupráci zamířil i na sociální síť Tiktok. Videa bude ale sdílet i na Twitteru, Facebooku a Instragramu. Postupně v nich vystoupí epidemiolog Petr Smejkal, viroložka Ruth Tachezy, imunolog Zdeněk Hel, epidemiolog Roman Prymula, primářka Hana Roháčová a ministr zdravotnictví Jan Blatný.
„V jednotlivých spotech, které teď pravděpodobně často uvidíte napříč sociálními sítěmi, vyvracíme spoustu mýtů a šíříme podložené informace, jelikož jsme měli tu možnost pracovat s těmi, co tomu rozumí nejvíc. V každém spotu vás odkazujeme také na stránky covid.gov.cz, kde každou dezinformaci odborníci blíže popisují. Mám z tohoto projektu velkou radost, věřím v něj a věřím v nás,“ říká Anna Šulcová ve svém vlogu ke kampani.
Anna Šulcová a Jakub Gulab, připravili celou kampaň, o které vás bude informovat i digitální covid karta, zcela zadarmo. Nově budou probíhat i debaty o dezinformacích ohledně očkování na populární síti Clubhouse. Úřad vlády jejich aktivitu podpořil nákupem reklamního prostoru pro vytvořená videa na vybraných sociálních sítích.