Andrej Babiš

  • ANO 2011
  • Ústecký kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,95. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

26.02.2019 16:14:00

Premiér Babiš představí zlepšení podmínek pro uživatele mobilních telefonů

Premiér Babiš představí  zlepšení podmínek pro uživatele mobilních telefonů

Premiér Andrej Babiš předloží ve středu 27. února 2019 vládě návrh změny zákona o elektronických komunikacích, která zákazníkovi přinese zjednodušení, a hlavně zlevnění přechodu od jednoho operátora k druhému.

 Tím se lidem otevře cesta k výhodnějším podmínkám a k možnosti platit méně za předražené služby.

  Návrh připravil premiér Babiš ve spolupráci s poslancem Patrikem Nacherem, vládním zmocněncem pro digitalizaci Vladimírem Dzurillou a oslovenými odborníky na oblast mobilních operátorů.

Premiér tak reaguje na diskusi o vysokých cenách za volání a využívání mobilních dat, kterou znovu ve veřejném prostoru otevřela ministryně obchodu a průmyslu Marta Nováková svými výroky o drahých datech. Operátoři jsou sice soukromé subjekty a vláda přímo nemůže ovlivňovat ceny mobilních a datových služeb, může ale navrhnout změny zákonů, které v některých oblastech spotřebitele chrání před příliš nevýhodnými podmínkami ze strany poskytovatelů služeb, tedy i mobilních operátorů.

Za dnešního stavu pokud se zákazník rozhodne pro změnu mobilního operátora, musí tomu stávajícímu svůj úmysl oznámit předem a čekat 10 dnů na uvolnění smlouvy. Poté zaplatí operátorovi 20 % z ceny, která mu ještě zbývá do data, kdy mu smlouva končí. Což se může vyšplhat až na tisíce korun.

  Premiér Babiš nyní předloží novelu zákona o elektronických komunikacích (zákon č. 127/2005 Sb.), která přinese odstranění bariér při změně operátora (větší pohyb klientů, rozhýbání trhu, tlak na posílení konkurenčního boje):

  • zkrácení doby přenesení čísla z dnešních 10 dní (dříve to bylo 42, tuto změnu jsme prosadili v roce 2017) na dobu 2 dnů, která začne běžet od okamžiku, kdy zákazník vypoví smlouvu a podá u operátora žádost o přenesení telefonního čísla – zlepšení nabídky služeb pro stávající klienty s cílem jejich udržení;
  • zavedení procesu změny tak, aby byl tento krok možný bez nutnosti kontaktovat stávajícího operátora (podobně to funguje při změně banky, která nabízí složitější služby, a jde to);
  • s výše uvedeným bodem souvisí i otázka výše úhrady v případě ukončování smlouvy uzavřené na dobu určitou (snížení zákonem stanoveného stropu výše úhrady z 20 % zbývajících paušálů nově na 0 % po 3 měsících trvání smlouvy), pokud nebude se svými podmínkami zákazník spokojen;
  • změna definice – změna subjektu u některých ochranných opatření z dnešního spotřebitele na účastníka, respektive na mikropodnik (širší skupina osob zahrnující i živnostníky). Dnes je chráněn jen spotřebitel, tedy fyzická osoba, který jedná mimo rámec podnikatelské činnosti. Nově tak na ochranu dosáhnou i živnostníci.

Tímto návrhem může vláda pomoci nakopnout snižování vysokých cen za mobilní služby a také otevřít prostor pro čtvrtého operátora, který by nastartoval více konkurenční prostředí v České republice.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama