Stavba II/290 Frýdlant – Bílý Potok (II. A etapa), kde se raspenavský úsek nachází, byla největší a nejdražší z osmi liniových povodňových akcí. Práce zahrnovaly obnovu osmi opěrných zdí, čtyř mostů, stávajícího odvodnění se všemi propustky, obnovu dešťové kanalizace a opravu poničených chodníků i silnic III/2901 a III/2903, po kterých dlouhou dobu vedly objízdné trasy. Stavba si vyžádala 228 mil. Kč. „Hlavním důvodem, proč se obyvatelé nové silnice dočkali po tak dlouhé době je, že financování na rekonstrukci bylo zajištěno až v létě roku 2013. Předchozí krajské vedení nepožádalo o státní dotaci na obnovu škod po povodni,“ říká hejtman Libereckého kraje Martin Půta, který se slavnostních otevírání zúčastnil.
Práce za 16 mil. Kč skončily také v Bílém Potoce, kde na silnici II/290 obnovou prošla opěrná zeď a dva mosty (č. 290-011 a 290-014). Mosty mají vybudovány nové ochranné prahy u opěr, izolace a římsy včetně záchytného zařízení a odvodnění.
Tento rok je ve znamení oprav komunikací
Poslední stavbou v rámci obnovy škod po povodni v roce 2010 je silnice II/592 Chrastava – II. etapa, která vede od Chrastavy až do Mníšku (k čerpací stanici). Slavnostní ukončení se uskuteční ve středu 18. listopadu.
„Mám radost, že letos na podzim jsou dokončeny opravy i zbývajících úseků silnic poničených povodní v roce 2010. Tento rok je ve znamení oprav komunikací. Do jejich zlepšení jsme investovali 235 milionů ze Státního fondu dopravní infastruktury a rozpočtu Libereckého kraje, dalších cca 440 milionů z ROP a přibližně 450 milionů korun z povodňových dotací. Na vylepšování stavu krajských silnic budeme usilovně pracovat i nadále,“ dodává hejtman Martin Půta.