Prostor od středu našeho města směrem na jih stále získává na hodnotě. V závěru minulého století naprosto nevzhledné a částečně opuštěné hektary ploch prožívají proměnu k lepšímu.
Oblast připravovaného Jižního centra má téměř 135 hektarů a s navazujícím územím vhodným k dalšímu rozvoji dokonce kolem 200 hektarů. V této části města mají v budoucnu bydlet, pracovat nebo sem přicházet za nákupy, za službami a za prožitím volného času tisíce lidí. Brno tedy staví nové město.
Významná část Jižního centra však již pulzuje životem zejména zásluhou obchodní pasáže Galerie Vaňkovka. Přitom před pár lety jsme zde mohli spatřit jen naprosto zdevastovaný smutný průmyslový areál. Vývoj pokračuje dál. Vedle Vaňkovky byl loni zkolaudován další developerský projekt, a to komplex Triniti. Obdobné podnikatelské záměry se na jihu Brna připravují k realizaci i proto, že je zde dostatek atraktivních nezastavěných pozemků.
Základem rozvoje každého městského celku je kvalitní doprava a v případě prostorem omezeného města hromadná, která je navíc citlivější k životnímu prostředí. Brno je centrem regionu, ve kterém vznikl velmi dobře fungující integrovaný dopravní systém, jehož základem jsou železniční tratě.
Z tohoto důvodu vítám, že právě končí důležitá železniční akce, a to stavba 1. části odstavného nádraží v objemu přesahujícím tři miliardy korun. Stavba se nachází v blízkosti středu města a bezprostředně u vznikajícího Jižního centra. To znamená, že průběžné přistavování vlakových souprav na brněnské hlavní nádraží bude otázkou velmi krátkého času. Součástí odstavného nádraží je také nová myčka kolejových vozidel, jejíž činnost zlepší kulturu cestování v železničních soupravách.
Právě dokončená stavba komplexu na odstavném nádraží je dalším krokem, který zvýšil hodnotu Brna a jeho jižní části. A nejen to. Stavba také dala mnoho pracovních příležitostí řadě odborníků, což je zvláště důležité v současném období hospodářské krize.
Roman Onderka
primátor města Brna
zdroj: Brněnský Metropolitan