V letech 2007–2010 uvedlo do provozu 12 km nových značených cyklotras a cyklostezek. Oproti předcházejícímu období 2003–2006 je to více než dvojnásobný nárůst.
Ve městě se začala používat také nová dopravní značení. Byl zprovozněn první úsek jednosměrné ulice, kde cyklisté mohou jezdit i v protisměru (Moravské náměstí – Brendlova). Také v nové části pěší zóny na Joštově už mají cyklisté umožněn vjezd po celých 24 hodin (viz příloha).
V létě 2010 byla vyznačena první souvislá cyklotrasa z Nového Lískovce až do centra města, na které jsou využity moderní prvky dopravního značení, které se součástí české legislativy staly teprve nedávno, např. víceúčelové jízdní pruhy, piktogramový koridor pro cyklisty, prostor pro cyklisty na křižovatkách apod.
Zásadním krokem v podpoře městské cyklodopravy se stalo vypracování Generelu cyklistické dopravy – strategického dokumentu, který nejen definuje zásady podpory cyklodopravy ve městě, ale obsahuje i konkrétní úkoly jak v oblasti rozšiřování sítě značených cyklotras v ulicích, tak v oblasti doplnění bezpečných stojanů na kola a dalších nezbytných služeb pro cyklisty.
Na základě úkolů schválených v generelu se již nyní připravuje vyznačení bezpečných tras pro cyklisty na ulicích, jako je Kounicova, Veveří, Bratislavská nebo v úseku mezi Mendlovým náměstím a Hlinkami. Od října 2010 začne zpracovatel generelu působit v roli koordinátora realizace opatření pro cyklodopravu. Jeho úkolem bude například zajišťovat, aby se cyklodopravní značení objevilo na ulicích po všech opravách silnic spojených se obnovou dopravního značení.