Cílem setkání bylo prodiskutování společného postupu zejména vůči relevantním ministerstvům (řídícím orgánům) při prosazování společného zájmu těchto měst, jímž je smysluplné uplatnění nástroje integrovaných územních investic pro rozvoj jednotlivých metropolitních oblastí. Zároveň bylo určitou reakcí na společný postup krajů, které také jednotlivé kroky vzájemně koordinují.
Zúčastnili se: Roman Onderka (Brno), Štěpánka Fraňková (Pardubice), Petr Kajnar (Ostrava), Jan Mareš (Chomutov), Dan Jiránek (Kladno), Hana Jeníčková (Most), Vlastimil Pažourek (Děčín), Erich Beneš (Plzeň).
„Během setkání jsme se soustředili na definování společného postupu při prosazování našich společných zájmů v rámci integrované strategie metropolitních oblastí,“ řekl primátor města Brna Roman Onderka. „Naším záměrem je připravit a vyvážit požadavky měst a jejich zázemí v souvislosti s dalším vyjednáváním o přidělení alokovaných prostředků pro dané metropolitní oblasti,“ uvedl.
ITI má přinášet významné sociální a ekonomické dopady na území měst a jejich okolí.
Metropolitní oblasti jsou podle schválené Strategie regionálního rozvoje ČR (SRR) oblasti s koncentrací obyvatel vyšší než 300 tisíc obyvatel a také území s koncentrací funkcí nejvyššího řádu. Jako nezpochybnitelné metropolitní oblasti vymezuje SRR těchto 6 MO: Pražskou, Brněnskou, Ostravskou, Plzeňskou, Hradecko-pardubickou a Ústecko-chomutovskou aglomeraci.
V těchto metropolitních oblastech se tvoří více než 55 % HDP ČR a žije zde více než 45 % obyvatel. Pro Českou republiku mají klíčový význam z hlediska ekonomického růstu a mezinárodní konkurenceschopnosti. Metropolitní oblasti jsou ta území, na nichž se předpokládá využití ITI.
ITI je nástroj pro zajištění integrovaného přístupu k financování rozvoje území měst a městských aglomerací. Hlavní přidaná hodnota nástroje ITI spočívá v tom, že umožňuje financovat projekty z více než jedné prioritní osy jednoho či více operačních programů. Zároveň je ITI fakticky jediným nástrojem s předem alokovanými prostředky pro město/metropolitní oblast.