Průzkumy ŘSD zaznamenaly nestabilní oblast kolem Prackovické estakády, kterou je nyní potřeba zabezpečit proti dalšímu sesuvu.
„Hloubkový průzkum upozornil na rizikovou oblast v místě přechodu dálnice na Prackovickou estakádu. Musíme proto nyní udělat na téměř dokončené stavbě veškerá stabilizační opatření, aby byla dálnice D8 bezpečná a lidé už po ní mohli v prosinci jezdit,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
V rámci stabilizace celého prostoru buduje zhotovitel odvodnění rizikového svahu pomocí štěrkových stěn. Průzkum ŘSD v místě přechodu násypu dálnice na Prackovickou estakádu včas upozornil na riziko lokální deformace, která by významně ovlivnila již dokončovanou stavbu. Podle průzkumu dochází k pohybům v podloží násypu dálnice a jeho bezprostředním okolí..
„Se zhotovitelem pracujeme na technickém řešení, abychom estakádu zajistili. Na zbylých částech stavby probíhá výstavba dle harmonogramu bez zásadních problémů,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Sesuv Dobkovičky z roku 2013 je v prostoru dálnice již zcela odstraněn, provedeny jsou stabilizační prvky, buduje se hloubkové odvodnění a stavba dálnice je zde již v plném profilu průjezdná.
ŘSD v návaznosti na usnesení vlády k sesuvu u Dobkoviček zajišťuje doplňující průzkumu sesuvného území, kterým prochází stavba dálnice D8, a to za účelem upřesnění geologických poměrů této oblasti.