Nový provozovatel přitom zajistí širší rozsah služeb a rozvoj systému. Nabídky nyní podrobně posoudí hodnotící komise. Soutěž na tuto významnou zakázku úřad dlouho odkládal, po nástupu ministra dopravy Dana Ťoka byl tendr na tříletý provoz systému připraven a soutěž dospěla k otevírání obálek.
Ministerstvo dopravy vypsalo otevřené výběrové řízení na provozovatele registru koncem dubna, v pondělí večer byly otevřeny obálky s nabídkami. Formální požadavky splnili všichni uchazeči, nikdo nemusel být vyloučen. Nabídky nyní podrobně posoudí hodnotící komise.
„Centrální registr vozidel v minulosti provázela řada problémů a ministerstvo opakovaně odkládalo soutěž. Jsem rád, že se nám podařilo tendr dotáhnout k otevírání obálek a můžeme vybírat ze sedmi uchazečů. Potřebujeme vylepšit některé funkce registru a zajistit spolehlivý provoz. Za samozřejmé považuji, že chceme odpovídající službu koupit co nejvýhodněji,“ řekl Ťok.
Všichni uchazeči nabídli výrazně nižší cenu, než 143 milionů korun stanovených ministerstvem jako maximální cena. Všechny nabídky zároveň slibují v příštích třech letech úsporu ve výši desítek milionů korun oproti současným nákladům na provoz a rozvoj Centrálního registru vozidel. Před vyhlášením vítěze musí komise ještě ověřit, zda nabídky splňují všechny požadavky soutěže. Ta zatím běží bez průtahů.
Ministr dopravy Ťok po nástupu do funkce ustavil pracovní tým, který měl naplnit čtyři základní cíle: zajistit bezproblémové fungování tohoto důležitého registru, vypsat transparentní výběrové řízení, naplnit požadavky nového kybernetického zákona a současně zajistit rozvoj systému takovým způsobem, aby zohlednil potřeby uživatelů a minimalizovala se jeho chybovost.
Provozovatel bude mít nově povinnost zajistit před každou významnější změnou v registru školení pro zaměstnance úřadů obcí s rozšířenou působností a další uživatele, např. městskou policii.