Uvedl to ministr dopravy Dan Ťok v reakci na spekulace některých médií, že vládou schválený materiál Ministerstva průmyslu a obchodu nazvaný Národní akční plán čisté mobility takovou silniční daň zvažuje.
„Ministerstvo dopravy dostalo za úkol zpracovat analýzu současných forem zpoplatnění i ve srovnání s ostatními zeměmi, kde silniční daň pro všechna osobní auta mají. Nesouhlasím s tím, že by to snad znamenalo, že takovou daň podporujeme. To v žádném případě. Jsem zásadně proti jakémukoliv zvyšování daní. Proto říkám, že silniční daň pro všechna osobní auta nebude, nemá v současnosti žádné opodstatnění. Podporovat ekologicky šetrná auta můžeme i jinak, než zdanit všechna auta a vytvořit daňovou úlevu pro šetrná vozidla,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Silniční daň v současnosti platí pro motorová vozidla registrovaná a provozovaná v České republice k podnikání. Národní akční plán čisté mobility uvažuje o možnostech takových motivačních opatření, která mají přilákat potenciální uživatelé vozů na alternativní paliva a alespoň částečně vykompenzovat jejich vyšší pořizovací hodnotu. V úvahu připadá například úleva z placení dálniční známky, bezplatné parkování nebo využití pruhů pro autobusy a taxi.