Cílem je, aby areál byl více využíván českými logistickými společnostmi, poskytoval komplexní zázemí pro jejich obchodní činnost a podporoval obchod České republiky. Stát za tímto účelem hodlá vypovědět stávající nájemní smlouvu, vypsat nové výběrové řízení a areál v dalších letech rekonstruovat.
Stavby a zařízení v českém přístavním území v Hamburku jsou po 30 letech provozu opotřebované a po 15 letech bez investic vyžadují rekonstrukci. První investice ve výši 15 milionů korun, která řeší havarijní stav, se již začíná realizovat. Kompletní obnova území si vyžádá náklady ve výši 100 až 150 milionů korun a potrvá tři roky. Už ve druhé polovině roku 2015 budou části území opět znovu využitelné pro logistické operace na otevřených plochách a pro stání plavidel. Rozšíření využívání krytých prostor a administrativy je reálné v roce 2016. „Chceme, aby přístavní území v Hamburku sloužilo jako zázemí především pro české podnikatele a jeho provoz pro stát dával ekonomický smysl,“ uvedl ministr Dan Ťok.
Investice do rekonstrukce českého přístavního území v Hamburku si vyžádá vypovězení nájemní smlouvy se současným nájemcem, uzavřené bývalým vedením ministerstva dopravy bez výběrového řízení. „Naše území v Hamburku chceme využívat opravdu účelně. Pokud bychom současnou nájemní smlouvu nevypověděli, situace v Hamburku by se ještě dalších šest let nezměnila. Rozumným hospodařením můžeme dosáhnout ročních výnosů až 5 milionů korun,“ vysvětlil Ťok.
Další užívání českého majetku v Hamburku v souladu s Versaillskou smlouvou bude zajišťovat Ředitelství vodních cest ČR prostřednictvím transparentního výběrového řízení. Rámcová kalkulace při konzervativním odhadu výnosů pouze z kancelářských prostor představuje zisk cca 2 až 5 milionů korun ročně. Kancelářské prostory s dalším zázemím budou k dispozici zejména pro české dopravce a přepravce prokazatelně přepravující zboží vodní dopravou. Využít bude možné také krátkodobého skladování zboží, parkování nákladních vozidel, zázemí pro posádky, ale také stání plavidel vnitrozemské plavby v období mezi vykládkou a nakládkou i s napojením na energie a zásobování. Otevřen bude také prostor pro kompletaci velkých zásilek a jejich skladování i překladní činnost na vnitrozemskou vodní dopravu a železniční dopravu pomocí vlastní vlečky.