Tento problém řeší nově vzniklá pracovní skupina složená ze zástupců Ředitelství silnic a dálnic a současného provozovatele mýtného systému konsorcia Kapsch. Skupina přijímá nezbytná opatření, aby na přelomu roku řidičům kamionů palubní jednotky nechyběly.
„Připravujeme záchranný scénář, abychom neohrozili zvýšený výběr mýta, který ročně dělá zhruba deset miliard korun. Podle vývoje situace můžeme reagovat například tím, že se přesunou palubní jednotky mezi jednotlivými distribučními místy,“ vysvětluje ministr dopravy Dan Ťok s tím, že by ale problém nakonec nastat neměl.
Nákup nových jednotek pro výběr mýta, tzv. OBU (on board units) schválila vláda začátkem listopadu. Nové mýtné „krabičky“ zadala společnost Kapsch do výroby, na dodávku má minimálně 12 týdnů. „Stále bohužel nejsme schopni garantovat, že se nám podaří jednotky dodat rychleji,” upozorňuje Karel Feix, šéf českého Kapsche. Podle něj už sice požádali v rakouské výrobní továrně o nejvyšší prioritu pro Českou republiku, ale celou situaci komplikují nejen blížící se vánoční svátky, hardwarová i softwarová unikátnost OBU pro každou zemi, ale také vytíženost linek – aktuálně závod Kapsche vyrábí elektronická mýtná zařízení nejen pro své evropské projekty, ale i pro Rusko, Austrálii, Chile nebo USA.
Provozovatel mýtného systému proto spolu s ministerstvem dopravy v posledních dnech přijímá nezbytná opatření, aby na přelomu roku řidičům kamionů palubní jednotky nechyběly. Na návrh Kapsche vznikla pracovní skupina, která obden monitoruje situaci, aby nepřerostla v problém dopadající na dopravce.