Díky tomu bude možné příští rok zahájit více než desítku dálničních staveb a další projekty na silnici a železnici.
„Pro všechny připravené stavby ŘSD a SŽDC peníze budou. Je to jednak deset prioritních staveb, pro které nemusíme opakovat posudek vlivu na životní prostředí EIA, a také další silnice, které jsou potřeba. Zkrátka, všechno, co máme naplánováno, postavíme,“ dodal ministr dopravy Dan Ťok.
Mezi prioritními stavbami je například D3 a obchvat Českých Budějovic, obchvaty obcí Řevničov a Lubenec na D6, obchvat Frýdku Místku na D 48, úsek D49 mezi Hulínem a Fryštákem, výstavba dálnic D11 z Hradce Králové do Smiřic a úsek Smiřice - Jaroměř,nové úseky D35, obchvat Otrokovic na D55 nebo dostavba D1 v úseku Říkovice – Přerov. Pokračovat bude také modernizace D1 ve všech naplánovaných úsecích.
„Ministerstvo dopravy je připraveno příští rok budovat dálnice v celkové délce 141 kilometrů. Na základě toho jsme se domluvili, že navýšíme rozpočet o dvě miliardy pro příští rok a z letošních uspořených peněz půjdou do rozpočtu SFDI další tři miliardy korun,“ řekl po jednání ministr financí Andrej Babiš.
V rozpočtu SFDI je nyní na dopravní stavby v příštím roce připraveno celkem 52 miliard korun z národních zdrojů, původní návrh rozpočtu počítal se 47 miliardami. Kromě národních prostředků rozpočet SFDI zahrnuje i evropské zdroje, celkem tedy bude v rozpočtu SFDI pro příští rok zhruba 80 miliard korun.
Kromě nově zahajovaných staveb bude v příštím roce pokračovat také výstavba řady úseků dálnic a silnic prvních tříd, které už jsou v realizaci. Ministerstvu dopravy se tak daří rozhýbat výstavbu na páteřní dálniční síti, která v minulých letech postupovala velmi pomalu.
Podrobný přehled silničních a dálničních staveb s finanční alokací z rozpočtu SFDI, které se plánují zahájit v příštím roce, naleznete zde.