„Většina slušných řidičů v omezeních nehazarduje, jede povolenou osmdesátikilometrovou rychlostí a modernizovaným úsekem projede bez problémů. Tu hrstku pirátů silnic, která ale způsobuje tragické nehody a dopravní komplikace, musíme spolu s policií a příslušnou obcí řešící přestupky umravňovat,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Měřit se již začalo na úseku dálnice D1 mezi Velkým Meziříčím (EXIT 146) a Lhotkou (EXIT 153). Další úseky, kde by měl letos začít fungovat automatický systém detekčních kamer, jsou úsek mezi Ostředkem (EXIT 34) a Šternovem (EXIT 41) a také šestikilometrový úsek mezi Hořicemi (EXIT 75) a Koberovicemi (EXIT 81). Nasazení měření rychlosti mezi Jihlavou (EXIT 112) a Velkým Beranovem (EXIT 119) závisí na zakoupení detekčních kamer městem Jihlava.
„Nehody v zúžení způsobují nejvíce řidiči, kteří nezvládnou rychlou jízdu, narazí do dočasných svodidel a zablokují tím provoz v úseku i na několik hodin. Úsekové měření se v posledních dvou letech osvědčilo a budeme v něm pokračovat i letos,“ říká ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.
Již loni přineslo úsekové měření rychlosti na modernizované dálnici D1 plynulejší a bezpečnější provoz. V úseku Psáře – Soutice se přestupku jízdy nepřiměřenou rychlostí dopustilo v loňském roce pouze 1,2 procenta řidičů. Přesto vzhledem k vysoké intenzitě dopravy policie zaznamenala téměř 50 000 přestupků.
BESIP ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic připravil seriál naučných videí, jak správně dopravním omezením projet. Všechny díly můžete shlédnout na Facebook profilu Ministerstva dopravy nebo na YouTube kanálu BESIP.
Modernizace úseku D1 z Prahy do Brna probíhá aktuálně na pěti úsecích najednou, ve všech omezeních je zajištěn provoz v režimu čtyř jízdních pruhů, po dvou v každém směru. Aktuální informace o zahajované modernizaci D1 jsou ZDE, přehled velkých oprav a omezení pak ZDE nebo na bezplatné asistenční lince ŘSD 800 280 281. Přehled právě realizovaných dálničních staveb lze najít ZDE.