Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4
Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4
Projekt tzv. odlehčovací trasy z Náměstí Míru přes Náměstí Bratří Synků a Pankrác má směřovat k vietnamské tržnici v Písnici. Celý projekt by měl stát bratru 60 miliard. Očekávejme ale konečnou cenu nejméně 100 mld. Tohle šílenství je třeba zastavit.
Ve zprávě Metroprojektu se praví, že trasa D vytvoří kapacitní rezervu pro případ přerušení provozu na lince metra C, zejména v souvislosti s provozní zranitelností na Nuselském mostě (opravy, havárie, následky teroristických útoků a další mimořádné události). V téže zprávě se dočteme, že postup výstavby bude probíhat takto:Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4
1) D1 Pankrác – Nové Dvory (cca 4,1 km) dokončení 2018
2) D2 Nové Dvory – Depo Písnice (cca 3,8 km) dokončení 2021
3) D3 Pankrác – Nám. Míru (cca 2,7 km) dokončení 2025!
Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 Takže z tohoto plánu snadno pochopíte, že od roku 2018 do roku 2025, dá-li pánbůh, se trase metra C neodlehčí, ale naopak k současným tisícům lidí, kteří se každý den z Jižního města přepravují do centra, přibude každé tři minuty dalších 500 lidí ze směru Písnice, Libuš, Lhotka a Krč. Těchto více než 10 000 lidí každou hodinu na stanici metra Pankrác přestoupí z trasy D na trasu C, která je zřejmě podle mínění primátora Hudečka nedostatečně vytížená.Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 Normálním lidem je jasné, že takový postup výstavby povede k úplnému kolapsu na trase metra C v úseku Pankrác – Muzeum. Pokud navíc má být účelem vybudování trasy D možnost odstavení Nuselského mostu, pak to znamená, že tato možnost nastane až po dokončení úseku Pankrác – Náměstí Míru v roce 2025. Do té doby se můžeme tak maximálně modlit, aby si teroristé nevybrali tento most za cíl svého útoku.
Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 A teď tedy trochu vážněji. Začneme-li budovat trasu D, je zcela nutné začít od stanice Náměstí Míru ( vzhledem k dalšímu případnému pokračování této trasy bych si osobně dovolil tvrdit, že přestupní stanice by byla logičtější na stanici Jiřího z Poděbrad, případně Flora ) a vytvořit bypass pro případ vyřazení Nuseláku. Další trasa „Déčka“: Olbrachtova – Nádraží Krč – Nemocnice Krč – Nové Dvory dává vcelku smysl, ale dále by se musí trasa odklánět na jihozápad, tedy do Modřan, aby se výhledově mohlo uvažovat o jejím prodloužení pod Vltavou na levý břeh, tedy do Chuchle a na sídliště Barrandov. Pokud totiž nyní vybudujeme nesmyslnou trasu metra kamsi do Písnice, je skoro jisté, že Modřany, Braník, Chuchle a Barrandov se v nejbližších 50 letech připojení k síti pražského metra nedočkají.
Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 A co vlastně vede naše tak drahé zastupitele k tomu, že plánují tak drahé a na první pohled nesmyslné investiční akce? Že by se jednalo o nátlak vietnamské lobby, která usiluje o spojení tržnice Sapa s centrem města se nezdá příliš pravděpodobné. Jako pravděpodobnější se jeví možný zájem vlastníků stavebních parcel v Libuši, Písnice a Kunraticích a jejich developerské projekty. V této souvislosti si dovoluji upozornit na jedno volební uskupení, které se nám již několik měsíců snaží vsugerovat, že jim nejde o nic jiného, než o veřejné blaho. Takže teď jen zbývá věřit, že občané ve volbách zase nenaletí, jako už tolikrát.