Každá reklama či propaganda něco stojí. Je nepřípadné, když si vláda nebo Evropská komise zaplatí reklamu, jak to dělá dobře, nebo aby reklamu platila Česká republika či Evropská unie sama na sebe, že je dobrým místem k životu. Občané ví, že se jim žije dobře nebo špatně, politická reklama je stejně nepřesvědčí. Spíš se stává nejen zbytečnou, ale i trapnou.
Veřejné peníze vydané na reklamu státních či evropských institucí, či dokonce státu nebo Evropské unie jsou promrhané. Evropská unie žádné peníze nevytváří. Rozhazuje to, co ji dají především členské státy z daní občanů. Proto je správné, aby různé cedule uvádějící, že tato rozhledna či cyklostezka jsou postaveny z evropských fondů, byly doplněny o údaj, že peníze tyto fondy získaly z daní občanů.
Zásadní daňový příjem státu je z daně z přidané hodnoty a tu platí v potravinách, v energiích a ve zboží všichni, včetně chudých, důchodců, samoživitelek. Prostě vše zaplatí lidé, nikdo jiný. V době inflace, vysokého rozpočtového schodu a státního dluhu, je reklama na Evropskou unii příkladem bruselské nabubřelosti a marnosti.