RE: optimalizace škol
Myslíte si že správným krokem k optimalizaci škol je jejich schopnost naplnit kroky vlády – mám teď namysli 2. Cizí jazyk na 2. Stupni ZŠ. Škola (a především státní ZŠ) přeci může být dobrá, ale to ji ještě nezajistí větší příjem pro nové pedagogy. Nebo se mýlím? A když už se na VŠ zavede školné, stejně půjde do rozpočtu, kde všichni víme, co se s nimi stane a opět je nebudou mít k dispozici školy. K čemu tedy bude? A ještě jedna věc, když jsme u studentů. Jaký dopad podle vás na ně bude míz, když se jim zruší studentské jízdné (pochybuji, že by jej případně dopravci platili ze svého)
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
12.03.2013 16:29:12 - Doc. RNDr. Anna Putnová, Ph. D. MBA
Vážená paní Nino,
jsem přesvědčená, že optimalizace regionálního školství je nutná. Kvalitní školy jsou stále postaveny na dobrém pedagogickém sboru. Zavedení 2. jazyku na 2.stupni ZŠ je dobrý záměr. Teprve praxe ukáže, zda se s tím vyrovnají i vesnické či malé školy. Předpokládám, že budou mít podporu MŠMT.
Pokud jde o školné, které ovšem není v současné době aktuální, jeho výnos by měl být k dispozici vysokým školám pro jejich vlastní rozvoj a stipendijní fond, nebude tedy příjmem státního rozpočtu.
Povinnost dopravců poskytovat studentům slevu z jízdného a podmínky za kterých je sleva poskytována jsou dány vyhláškou Ministerstva dopravy, její novelizace je v současné době v mezirezortním připomínkovém řízení. Vzhledem k tomu, že výše poskytnutých slev dopravci, následně hradí stát, jedná se o jednu z forem legitimní podpory studentů.
Dlouhodobě však prosazuji, aby podpora studentů vycházela především od vysokých škol a to prostřednictvím prospěchových a sociálních stipendií. Je pravdou, že současný systém je nevyhovují a žádá změnu, tato stipendia by měla být poskytována více studentům, kteří by na měli případně nárok. Tak by se efektivně řešil problém s poskytováním jiných plošných studentských slev a výhod, které nejsou poskytovány v žádní souvislosti s osobou studenta a jeho situací. S přátelským pozdravem Anna Putnová