RE: státní maturita
Dobrý den, zajímalo by mě, jak hodnotíte státní maturity? A co jako zastánkyně ma-turit z matiky říkáte na to, že tolik žáků neprospělo a především, že je tolik znát rozdíl například mezi maturitou z matiky u žáka z gymplu a u žáka například ze zdrávky. Jak byste tuto situaci řešila? Neměli by se testy z matiky přehodnotit? A co si myslíte o záměru levice rozdělit státní maturity zvlášť pro učnáky a střední?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
23.05.2013 13:00:43 - Doc. RNDr. Anna Putnová, Ph. D. MBA
Vážená paní Boženo,
letošní ročník maturity považuji jeho průběhem za bezpochyby nejklidnějším od zavedení společné části maturit. Výsledky maturitní zkoušky z matematiky dokreslují již po několik let panující menší zájem o matematiku a také pokles matematických znalostí studentů. Je nutné si ale uvědomit, že například v mezinárodních srovnáních jsou stále výsledky studentů nadprůměrné. Naopak je tomu ale u češtiny a čtenářské gramotnosti, kdy sice společná část maturitní zkoušky vykazuje nízkou míru neúspěšnosti, avšak v mezinárodním srovnání jsou výsledky našich žáků podprůměrné.
Rozdílné výsledky studentů různých typů škol jsou zřejmé, varianty řešení jsou dvě - první je trvání na nepodkročitelné minimální úrovni znalostí, které musí při složení maturitní zkoušky prokázat absolvent všech druhů středního školství, druhá je stanovení hranice úspěšnosti pro jednotlivé typy středního vzdělávání odlišně. Test by však obsahem měl zůstat stejný, jeho dělení nepovažuji za dobrý nápad.
S přátelským pozdravem
Anna Putnová