úroveň školství
Hodně se teď řeší kvalifikovanost učitelů, ale je to to správné kritérium? Dnešní doba se rychle vyvíjí a podle mě je hlavní problém v tom, že se ji učitelé nepřizpůsobují. Dnešní děti se už nemusí vše učit nazpaměť, mají několik zdrojů, ale je třeba je naučit s nimi pracovat, a to třeba starší generace, které nemají s moderní technikou zkušenosti nezvládnou. K čemu je jim pak vzdělání? Nebo kde vy vidíte, podle mě, obrovský propad vzdělanosti a úrovně našeho školství? Kdo nebo co selhává? Jiřčáková
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
03.03.2014 14:53:19 - Doc. RNDr. Anna Putnová, Ph. D. MBA
Vážená paní Jiřčáková,jsem stejného názoru jako vy, zaznívající hlasy v této debatě, které tvrdí, že fakulta nemůže učitelům s praxí již nic dát, je třeba jednoznačně odmítnout. Je samozřejmé, že samotné ukončené studium na pedagogické fakultě bude zárukou, že budoucí učitel bude dobrý. Nicméně požadavek stanoveného stupně vzdělávání pro výkon jednotlivých pedagogických profesí zákonodárce stanovil už před 10 lety, tuto lhůtu považuji za více než dostatečnou.
Školství trpí mnoha neduhy, ale určitě bych se chtěla všech učitelů zastat, i pro požadavky, které jsou na ně kladeny, jsou odborníky. Jistě je možné hledat zlepšení pro přípravu učitelů na pedagogických a jiných fakultách, požadovat více praxe během studia nebo větší finanční podporu pedagogickým fakultám. Důvodem ale jistě nejosu učitelé a jejich kvalita.
Zdraví
Anna Putnová