Když se autobus blíží k semaforu, automaticky na základě GPS polohy zasílá informaci, jakým směrem na křižovatce pojede. Semafory vybavené novou technologií pak upraví signální program tak, aby autobus mohl projet bez zastavení nebo s co nejmenším zdržením. V reálném provozu se tak například zelená o několik sekund prodlouží a červená padne až po tom, co autobus projede přes křižovatku. Systém je navíc propojený s jízdním řádem, takže se semafor dozví i to, jestli autobus nemá zpoždění, nebo naopak není nadjetý, a tedy preferenci nepotřebuje.
V posledních týdnech na preferenci autobusů skvělí projektanti z TSK Praha a programátoři světelných signalizací pořádně zamakali. Technologie nově funguje už na 265 křižovatkách, což je polovina všech pražských křižovatek, kudy autobusy projíždějí. Pokračovat budeme samozřejmě dál, čím rychlejší MHD, tím lépe.