Praha může slavit obrovský úspěch. Když jsem v roce 2019 zahajoval na tomto projektu veškeré práce a koordinaci se Správa železnic, byla jen myšlenka a základní studie. Základem byla idea propojit z jihu města všechny dopravní módy do jednoho hubu 21. století. A to se podařilo. Vlaky regionální i dálkové, budoucí rychlovlaky, tramvaje, autobusy městské, příměstské i dálkové, kapacitní parkoviště P+R. Nechybí pěší i cyklo propojení a samozřejmě v podzemí linka metra B a v budoucnu doufejme i okružní linka metra O.
Nyní máme po letech tvrdé práce v ruce pravomocné stavební povolení a nic nebrání zahájení stavby. Nebylo jednoduché zkoordinovat zde všechny zájmy, ale podařilo se. Včetně složitých majetkoprávních vypořádání, za něž díky za spolupráci i developerovi Sekyra Group.
Tento nový terminál posune dopravu na jihu města ke kvalitním, rychlým a komfortním možnostem pro všechny obyvatele i návštěvníky. Nemluvě o službách pro cestující a ekologickým řešením stavby. Perličkou též je, že se nám v rámci celé stavby podařilo se SŽ dojednat i záchranu původní výpravní budovy - pozdně funkcionalistické stavby od architektů Ladislava Žáka a Jana Zázvorky.
Díky moc všem, co přispěli do společné týmové práce! Investiční odbor Praha.eu, architekti A69 - architekti, projektanti SUDOP, TSK Praha, Dopravní podnik hlavního města Prahy, Pražská integrovaná doprava, Zdeněk Hřib - náměstek pro dopravu, Petr Hlaváček - náměstek pro rozvoj.