Studie zaktualizuje původní podobu, která neodpovídá současným požadavkům začlenění dopravní stavby do struktury města a života místních.
Účelem zadání studie je především prověřit prostorovou úpravu trasy Radlické radiály v úseku mezi MÚK Bucharova a MÚK Řeporyjská se zhodnocením účinků různých rozsahů jejího případného zakrytí, dále možnost vedení Radlické radiály bez aktuálně uvažované estakády nad okružní křižovatkou jejím umístěním na úroveň terénu a s tím související přeřešení celé MÚK Řeporyjská. Město reaguje na starou podobu odpovídající svou podobou a funkčností 90. létům a stovkách námitek od místních obyvatel.
Zkoumat se bude i možnost křížení ulice Nová Radlická s trasou Radlické radiály s přednostně sledovaným řešením formou nadjezdu ulice Nová Radlická a také možnost úprav MÚK Butovice v návaznosti na prověřované úpravy ulice Nová Radlická a MÚK Řeporyjská a na podmínky zajištění dopravní obslužnosti oblasti starých Butovic.
„Studie bude pracovat s požadavky místních občanských iniciativ a zároveň zohlední snahu hlavního města Prahy, které chce koncepčně a moderně řešit okolí dopravních staveb podobně jako tomu bude například u nové podoby Městského okruhu. Významné dopravní uzly nemusí ve městě způsobovat nepropustné krátery. Studie ukáže, jak se k tomuto výsledku dostaneme. Původní varianta nebyla projednatelná. Svou podobou a funkčností zapadala do 90. let a zvedla se proti ní vlna nevole ze strany místních. Tímto celému projektu dáváme novou šanci,“ řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
Prověření bude provedeno ve variantách se zohledněním současného stavu využití území a se stanovením podmínek pro možný urbanistický rozvoj.