Ing. Adam Scheinherr, MSc., Ph.D.

  • PRAHA SOBĚ
  • Hlavní město Praha
  • krajský zastupitel
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,63. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

15.12.2022 19:57:00

V Bubenči vznikne stezka pro chodce i cyklisty a zelený pás

V Bubenči vznikne stezka pro chodce i cyklisty a zelený pás

Pražští radní schválili memorandum o společném postupu ohledně pozemků v Bubenči, které se uvolní po dokončení modernizace železniční trati z Masarykova nádraží směrem na Kladno a Letiště Václava Havla.

 Na místě trati v pásu za stadionem Sparty směrem ke Stromovce vznikne zelený pás, pěší promenáda a cyklostezka. Pozemky se propojí se Stromovkou a rozšíří se tím plocha parku. Na společném postupu se Hlavní město Praha dohodlo se Správou železnic a Městkou částí Praha 7. Schválený dokument nese název Memorandum o společném postupu ve vztahu k využití pozemku uvolněného po dokončení modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) - Praha-Dejvice-Hradčanská (včetně).

„Modernizace vlakové trati z centra na letiště umožní i její zahloubení v oblasti mezi Letnou a Bubenčí. Nově vzniklý prostor chceme využít pro vybudování drážní promenády, která nabídne chodcům i cyklistům komfortní, bezpečnou a přímou cestu zelení z Hradčanské do Stromovky namísto dosavadního kličkování přilehlými ulicemi,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Správa železnic připravuje rozsáhlý projekt modernizace železniční tratě Praha – Letiště Václava Havla – Kladno, která se skládá z několika dílčích staveb. Jednou z nich je zmíněná veřejně prospěšná stavba modernizace trati, která je aktuálně ve fázi územního řízení.

Podle předpokladů část železniční trati v úseku od západní hrany parku Stromovka bude po modernizaci vedena hloubeným tunelem ve stopě stávající trasy. Tím dojde k uvolnění významné části povrchu pozemku parc. č. 670/16, k. ú. Bubeneč, obec Praha, což představuje unikátní příležitost pro vytvoření zeleného pásu, pěší promenády a cyklostezky, které přímo spojí Královskou oboru se severozápadní částí Letenské pláně a Letenských sadů a dále s dopravním uzlem a transformačním územím při stanici metra Hradčanská.

Zmíněné pozemky jsou ve vlastnictví České republiky, s právem hospodařit náležejícím Správě železnic. Memorandum předpokládá, že po zahloubení trati do tunelu vyhodnotí Správa železnic pozemek jako nepotřebný a bude s hlavním městem jednat o převodu do jeho vlastnictví.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama