Praha má být pro všechny. Pro pěší, cyklisty i pro lidi, kteří používají auto. Bezpečnost v dopravě je hlavně o vzájemném respektu mezi jednotlivými účastníky. Město k této atmosféře vzájemného respektu může přispět hlavně tak, že si jednu skupinu lidí nevybere za své “nepřátele” a pak jim všemožně nehází klacky pod nohy.
Pirátská koalice primátora Hřiba se ale chová docela jinak. Zatímco jízda po Praze v autě je kvůli jejich experimentům s Pražany (jako například v Holešovicích u vjezdu do Blanky) noční můrou, nové cyklopruhy vznikají jak houby po dešti. Auto je totiž pro pány a dámy z koalice “zlo” a jízdní kolo “dobro”. Že je takové uvažování úplně nesmyslné je jedna věc, důležitější je ovšem, že je často i nebezpečné. Nové cyklopruhy totiž často plní funkci pouze pro PR fotky pana primátora. Vznikají totiž buď nekoncepčně - jako třeba na Plzeňské, kde kvůli zrušení jízdního pruhu neprojely ve špičce sanitky do Motolské nemocnice, nebo jsou vyloženě nebezpečné i pro samotné cyklisty - jako třeba na Evropské nebo u sjezdu z Rozvadovaké spojky do Bucharovy ulice.
Jako dobrý příklad může sloužit i nově vznikající ochranný jízdní pruh na Podolském nábřeží směrem z centra. Nejen že je souběžný se stávající cyklostezkou, takže ho pochopitelně využívá velmi málo cyklistů, ale pražský Magistrát trestuhodně nezvládl ani samotnou realizaci tohoto cyklopruhu. Chybí mu odpovídající značení a vedlejší jízdní pruh pro auta není dostatečně široký, takže automobily při jízdě zabírají i část cyklopruhu. Svádět to na “technické potíže” realizační firmy už snad není ani úsměvné. Jaké technické potíže? To ta stavební firma neměla metr, aby změřila, jak široký pruh kreslí?
Já sama se občas moc ráda po Praze na kole projedu. Cyklopruhy tam, kde opravdu dávají smysl mi nevadí a jsem za ně ráda. Ale musí to mít jasnou koncepci a nedělat víc škody než užitku. No ale to bychom po Pirátech chtěli moc.