„Zlevnění jízdného je chybným a populistickým gestem, které přinese jen další zadlužení. V momentě, kdy meziročně rostou běžné výdaje na dopravu o téměř 1,2 miliardy, je nebezpečným hazardem přistupovat ke zlevňování jízdného, které městskou kasu zatíží o dalších 700 mil. ročně,“ upozorňuje předsedkyně klubu zastupitelů ODS Alexandra Udženija.
Aby se městu zlevnění jízdného vyplatilo, muselo by dojít k nárůstu předplatitelů ročních kupónů o 62 % tj. o 103 tisíc občanů. Další zcela populistický a nehospodárný krok je bezplatná přeprava pro rodiče doprovázející dítě do 3 let věku, který město bude stát dalších minimálně 40 mil. Kč ročně. Zcela zjevnou nekoncepčnost návrhu dokazuje i fakt, že koalice se není schopna dohodnout, zda budou kompenzováni ti, kteří si během první poloviny roku 2015 koupí roční kupon za původní cenu. Dalším z nesmyslných návrhů je i zákaz vjezdu automobilů do vnitřního centra, který je součástí návrhu na slevu jízdného.
„Zakázat vjezd automobilům do vnitřní Prahy k 1. 7., jak navrhuje Adriana Krnáčová, není možné takto rychle uskutečnit ani technicky. Jde jen o další populistický výkřik bez reálného podkladu. Kde budou Pražané parkovat, když slibovaná P+R parkoviště ještě nejsou ani ve fázi výkupu pozemků v jednotlivých městských částech? Celý koaliční návrh je jen snahou nalít další peníze do černé díry Dopravního podniku HMP, nad kterým v současném stavu nemá Praha žádnou kontrolu,“ doplňuje předseda pražské ODS Filip Humplík.