Salafismus
Dobrý den, neustále se hovoří o svobodě vyznání, jistě, to je samozřejmě správné, ale pokud takové vyznání šíří nenávist k nevěřícím nebo k jinověrcům, nemělo by být postaveno mimo zákon a nečekat až na tzv. dokonaný čin? Mešity na západě Evropy evidentně hlásají radikální formy islámu, salafismus a wahabbismus, proč se neuvažuje o postavení těchto dvou odvětví islámu mimo zákon v Evropě, vždyť hlásá nejen nenávist, ale přímo aktivně vybízí k zabíjení. http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/397019-sestnactileta-danka-se-chystala-odpalit-bomby-ve-skolach.html http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/397009-patnactileta-nemka-pobodala-policistku-byla-pod-vlivem-salafistu.html O právech žen raději ani nehovořím. Nevěřím, že je to jen o přizpůsobení, saláfisté se zjevně přizpůsobovat nehodlají. Můžeme něco takového očekávat časem i u nás? Děkuji za Váš názor. Eliška
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
08.03.2016 15:55:16 - Ing. Antonín Seďa
Souhlasím s tezí, že nejde paušalizovat a tvrdit, že všichni vyznavači islámu jsou zlý teroristé, kteří nechtějí nic jiného, než nás povraždit. Stačí se poučit z historie. Nicméně je třeba také rozlišovat mezi islámem jako náboženstvím a islamizmem, jako ideologií, propagující radikální postoje. Salafismus v Sýrii, wahabbismus v KSA, jsou dílem historického vývoje v dané zemi a také přijetím tezí rozličných vykladačů Koránu do společnosti. Stačí se podívat na po staletí vedený boj mezi šítty a sunnity. To, co se dnes odehrává v Sýrii, Iráku, Libyi a v dalších zemích, má své kořeny v tomto boji. Nicméně evropské právo i evropská kultura je postavena na hodnotách, jako je svoboda, solidarita, volnost, bratrství a také na multikulturální společnosti, která vznikla v řadě evropských zemí , a to zejména z koloniálního období. Pro mne platí, že každý občan České republiky musí dodržovat platné zákony a to platí i o těch, kteří jsou zde na krátkodobém či dlouhodobém pobytu či získali azyl. Takto se vyjadřuje i Ústava ČR a Listina základních práv a svobod, která je její nedílnou částí. Pokud někdo v rámci své víry nabádá k trestným činům, pak by měl být potrestán a vykázán ze země. Jsem rád, že na rozdíl od KSA se v Evropě nepoužívají tělesné tresty a popravy. V tom je rozdíl mezi evropskou kulturou a kulturou některých zemí Středního východu.