Pokud jsem dal do uvozovek pojem "právní" - bylo by mnohem přesnější použít výrazu "účelově právního státu" - není to totiž první případ, kdy rozhodnutím NBU o odebrání prověrky byli v podstatě zlikvidovány - mimo velmi negativních dopadů na soukromý, osobní život - nadějné profesionální kariéry jak policistů, tak i armádních důstojníků - mimo jiné kariéry, které daňového poplatníka zprostředkovaně stáli desítky milionů korun.
Soud i v tomto případě rozhodl - a dle mého rozhodl v souladu se zdravým rozumem a naprosto správně (račte si všimnout, že se k rozsudkům soudů zásadně nevyjadřuji před jejich vynesením...).
ALE TO NIJAK NEŘEŠÍ evidentně existující a na celou společnost negativně působící problém.
OD ROKU 2016, ještě jako nositel poslaneckého mandátu jsem x-krát vyzýval zákonodárce a politické vedení země, aby věnovali pozornost možnosti zneužívání jak zpravodajských služeb, PČR tak i NBÚ ve prospěch vyřizování si účtů či ve prospěch jistých "bubo-bubo" politických skupin a jejich mocensko-businessových záměrů - kauza Nagyová je celkem vzorovým příkladem toho, o čem hovořím.
Mohl bych podrobněji zmínit další obdobné případy - Reorganizaci PČR, likvidaci ÚOOZ, likvidaci nepohodlných vyšetřovatelů a policistů, účelově vykonstruovaná obvinění "kámošům" nepohodlných politiků, nelegální nijak nevyšetřené odposlechy, nevyřešené nelegální úniky citlivých informací přímo z trestních spisů, nestandardní (účelové) chování GIBS atd.
OD ROKU 2016, ještě jako nositel poslaneckého mandátu jsem x-krát vyzýval zákonodárce a politické vedení země, aby věnovali pozornost zjevné a fakticky chybějící systémové koordinaci zpravodajských služeb, GIBS, NBÚ a nyní přibyl i NUKIB - pseudokauza "Huawei" je toho, bohužel, zářným příkladem (trvale praktikovaný resortismus raději nebudu komentovat).
Není od věci poznamenat, že když pan generál Pilc loajálně, s ohledem na odebrání prověrky, rezignoval na funkci Náčelníka vojenské kanceláře prezidenta ČR (aby nevytvářel kolem Vrchního velitele ozbrojených sil cílené a účelové mediální dusno), přizval jsem ho, přesvědčen o jeho nevině a špičkové profesionalitě - jako svého poslaneckého asistenta - k práci /nejenom/ na návrhu možné "koordinace služeb", na kterém odvedl velký kus vysoce odborné práce - bohužel práce k ničemu.
OD ROKU 2016, ještě jako nositel poslaneckého mandátu jsem se x-krát, spolu s ostatními kolegyněmi a kolegy zejména ve Výboru pro bezpečnost zabýval (a podporoval jeho schválení) návrhem zákona o "druhém stupni kontroly zpravodajských služeb, včetně UZSI.
Pro úplnost konstatuji, že jsem požadoval, aby do kompetence této dvoustupňové kontroly (především kompetenci nahlížení a kontroly legitimity vyšetřování do tzv. "živých" spisů, které jsou mimo konkrétních vyšetřovatelů a státních zástupců pro všechny ostatní, včetně poslanců, zapovězené) spadala i GIBS a NBÚ. Výsledek - NULA!
Otázkou je PROČ se nic neřeší, proč se neřeší problematiky navýsost se dotýkající skutečně života každého z nás?
...a upřímně řečeno, být na místě těchto spoluobčanů, požadoval bych od státu - za poškození jejich dobrého jména, osobní potíže, ztrátu kariéry - odškodnění v takové výši, že by se ministerstvu financí plakalo kameny - protože tohle je svinstvo jakému není rovno.
A být stát - vyžadoval bych konkrétní odpovědnost od osob, které mají tyto případy takříkajíc "na triku" a veškeré povinnosti související s vyřízením satisfakce bych přenesl právě na ně.
TOHLE PŘECE NEMŮŽE POKRAČOVAT DONEKONEČNA !!!
Vážení spoluobčané - Vám je to jedno?....a pozor, všechno souvisí se vším, tedy i s procesy nejenom na čistě národní úrovni...
Rozum a srdce