Zákon o pohřebnictví
Dobrý den, pane poslanče, jak se postavíte k novému zákonu o pohřebnictví od Šlechtové, který zlegalizuje muslimské pohřby bez rakví a umožní zakládat muslimské hřbitovy? Všichni mluvíte o tom že muslimové resp. migranti musí respektovat naše zvyky a opět jim ustupujeme? Budete zákon připomínkovat, nebo podniknete něco jiného?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
04.06.2016 20:26:42 - Ing. Bohuslav Chalupa
Dobrý večer.V této chvíli mám s legalizací "soukromých" hřbitovů a legalizací odlišných náboženských obřadů problém - problém vidím v tom, že zákon má (musí) platit "padni komu padni" - tedy povolení speciálních obřadů i eventuálním indiánům (tabuizované háje s vysušenými pozůstatky ve větvích stromů), Peruáncům kteří na nějaké pronajaté skále budou porcovat zemřelé na drobné kousky, Indům, kteří budou pálit své mrtvé na hranicích.....V zásadě je správné požadovat, aby kdokoliv, kdo k nám dobrovolně a v míru přijde, bude zcela respektovat naše zvyklosti - protože ho k pobytu u nás nikdo nenutí. Může si vybrat jinou zem, kde to mají jinak.Upřímně řečeno je ale můj postoj do značné míry formován tím, že nejsem věřícím ve standardním slova smyslu a nevím, neumím si představit, jaké problémy může prožívat hluboce věřící člověk, který prostě věří, že pokud se obřad neodehraje přísně stanoveným způsobem, že se např. nedostane do nebe, nebo se jeho pozůstalí budou bát, že je bude chodit strašit.... Prostě je tu něco, čemu definitivně nemohu rozumět....ale i toto má řešení - tito lidé si mohou zařídit pohřeb v zemi svého původu, a je po problému.Rozhodně v tuto chvíli nemíním dělat definitivní závěr, určitě uvítám věcnou diskusi s moudřejšími kolegy, kteří mohou přinést jiné argumenty a důvody pro volbu jiného postoje. Nicméně v tuto chvíli je mé přesvědčení takové, jak jsem výše uvedl.S pozdravem