koncepce dopravy
Četl jsem o změnách v dopravních předpisech v zahraničí a opět mi přijde, že my jsme v tomto směru zas zaspali. Žádné zpřísnění ani pro řízení pod návykovými látkami, což je problém i u nás. Zaujala mě také podpora ekologických aut atd, atd. Proč se tu taky něco neděje? Děkuji Slánský
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Vážený pane Slánský, děkuji Vám za podněty. Vaše dotazy jsem konzultoval se svými kolegy ve Výboru pro hospodářství, zemědělství a dopravu a také na Ministerstvu dopravy ČR. Co se týká postihu řidičů při řízení pod vlivem návykových látek - může se tu jednat o trestný čin nebo o přestupek. Přestupek a sankce za něj jsou řešeny zákonem č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, konkrétně v §125c a v příloze zákona. Sankcí je zde pokuta, zákaz řízení a body, přičemž výše jednotlivých sankcí je odstupňována podle intenzity ovlivnění.
Co se týká podpory provozu ekologických aut v ČR, zde se jedná o otázku spojenou primárně s případnými dotačními programy. Stávající zákony v působnosti Ministerstva dopravy nicméně určité zvýhodnění ekologických vozidel obsahují, zejména ve vztahu k emisím (emisní třídy EURO),a to jednak ve vztahu k mýtu (výhodnější sazby pro vozidla s vyšší emisní třídou, tj. s nižším obsahem vypouštěných emisí). Dále u dovozu vozidel ze třetích zemí (mimo EU), kdy je omezeno stáří a emisní třída takto dováženého vozidla.
Tolik aktuálně k Vašim podnětům.