Nemůže být pochyb o tom, že k nim přispěla vysoká angažovanost a práce Ministerstva průmyslu a obchodu.
Podpora exportu je jednou z hlavních činností MPO a mojí osobní prioritou. Proto také intenzívně prosazujeme zájmy českých firem na zahraničních trzích. Především jejich prezentací na vysoké úrovni, společnou účastí na mezinárodních veletrzích, dohodami o hospodářské spolupráci a prosazováním našich zájmů v rámci Evropské unie, kam směřuje přes 80 % objemu českého exportu. V této souvislosti považuji samozřejmě za důležité udržet naše pozice v rámci vnitřního trhu EU a dále rozvíjet obchodní vztahy s perspektivními trhy mimo EU.
O to se velmi snažím a svědčí o tom i všechny mé zahraniční cesty v minulém roce v doprovodu českých firem, které směřovaly zejména na perspektivní trhy Asie, kde jsem jednal s představiteli Indie, Ázerbájdžánu, Turecka, Číny, Ruska, Spojených arabských emirátů, Saudské Arábie, Kuvajtu, ale také Maroka nebo Mexika. V letošním roce jsem již navštívil Írán, jehož ekonomika patří díky uvolňování z mezinárodní izolace k nejzajímavějším podnikatelsko-investičním teritoriím posledních let.