Hlavním řečníkem byl Zbyněk Passer, kandidát na primátora hl. m. Prahy, který garantoval, že se zasadí o stavbu metra D, vlakové napojení Letiště Václava Havla, prosadí zkapacitnění ulice V Holešovičkách a zasadí se o propojení telematických prvků se semafory pro lepší průjezdnost městem. V neposlední řadě politické hnutí Pro Prahu bude prosazovat postavení 30 000 míst na více než 60 P+R parkovištích.
Parkovací politika města nekončí na hranici města, naopak v případě větších měst se silnou spádovostí jako je Praha musí začínat v místech, odkud přijíždějí návštěvníci nebo lidé za prací. Už dnes existují řešení zejména v oblasti chytrých internetových a mobilních služeb, která mohou výrazně zefektivnit celý systém parkování. Dnes je možné navrhovat a stavět modulární parkovací domy s multifunkčním využitím, které bude generovat dodatečný příjem. Parkovací dům také zabere méně místa než povrchové parkoviště o stejné kapacitě. Moderní technologie lze využít i v řízení dopravy, informování cestujících, k úspoře provozních nákladů a zajistit tak prioritní využívání velkokapacitních komunikací a snížit zatížení dnes přetížených komunikací.
Mým tématem v příspěvku byla zejména problematika dopravního skeletu a alternativní způsoby dopravy v Praze.
Jsem přesvědčen, že Prahu musíme dále budovat, ale není potřeba čekat na monstrózní akce velkých tunelů. V Praze lze dobře využít i alternativních druhů dopravy jako je lanovka, vodní tramvaj nebo hybridní bus.
Na fóru dále vystoupil Jiří Nouza, náměstek primátora hl. m. Prahy, Tomáš Tichý z ČVUT Praha, Fakulty dopravní, Milan Taška, předseda Slovenské parkovací asociace nebo Petr Váverka, zakládající člen České parkovací asociace.
Mezi další vystupující patřil Jaroslav Stůj z LIGS University a Tomáš Bezouška, konzultant Rassmusen & Olafson.