Ing. Jaromíra Vítková

  • KDU-ČSL
  • Blansko
  • senátorka
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,34. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

12.03.2021 16:29:02

Mateřské školy potřebují jasný plán pro návrat dětí

Mateřské školy potřebují jasný plán pro návrat dětí

Podle senátorky Vítkové je nezbytné, aby mělo MŠMT připraven plán pro návrat dětí do mateřských škol. A to jak po stránce jednoznačně definovaných technickoorganizačních opatření, tak po stránce personální, materiální a finanční.


„Jak jsem již dříve informovala, projekt „Ekonomické a personální řízení mateřské školy v době pandemie COVID-19“ (zpracovaný Institutem pro sociální a ekonomické analýzy) ukázal, jaké jsou největší problémy, se kterými se potýkají mateřské školy. V současné době jsou mateřské školy uzavřeny, ale právě proto je třeba ze strany MŠMT vytvořit jasný a srozumitelný plán pro návrat dětí a plán na následující období,“ sděluje senátorka Vítková.

Dle českého výzkumu i zahraničních příkladů dobré praxe se jako nejvhodnější opatření jeví snížení počtu dětí ve třídách podle určitého klíče. Je důležité připravit podmínky pro testování zaměstnanců a dětí. Dále se jako vhodné jeví rozdělení personálu na skupiny, aby se nepřekrývaly. Dle individuálních podmínek mateřských škol - mají omezené prostory a možnosti. Jako důležité vidí zástupkyně mateřských škol také možnost okamžitého zavření mateřské školy a zpřehlednění podmínek pro jejich uzavření. Mateřským školám chybějí peníze na nemocenské dávky, na ochranné pomůcky a dezinfekci, peníze ze školkovného, peníze na zástupy za chybějící personál a také možnost flexibilně přesouvat peníze v rámci rozpočtu a reagovat tak na aktuální situaci.

„Provoz mateřských škol je v tuto chvíli uzavřen, ale již vyvstaly nejasnosti s aktuálními opatřeními a například nošením respirátorů. Výjimku z nošení respirátorů mají pedagogové mateřských škol, kteří s dětmi zpívají nebo dělají pohybové aktivity. Ale co další pracovníci škol, jako například uklízečky nebo kuchařky? Není jasné, jak dlouho mohou nosit respirátor a jaké mají dělat přestávky během celodenní pracovní doby,“ sděluje senátorka.

„Mateřské školy také nedostaly potřebné vybavení na distanční vzdělávání, používají stará zařízení, vlastní techniku nebo získanou ze šablon, zřizovatelé v těchto chvílích sami nemají dostatek financí a naopak některým mateřským školám zřizovatelé rozpočty snižují, někde i o 5 %. Základem je ale nutné řešit finanční ztráty, se kterými se nyní mateřské školy nejvíce potýkají,“ zakončila Vítková.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama