Stranické pojišťovny ?
Havlíčkůvbrod má samozřejmě pravdu. V 89 roce jsme absolvovali převrat, který směřoval pouze k vytvoření EU. Náš stát se nalézá na strategickém místě, které nnešlo z těchto plánů vynechat. To vše se odehrálo v době normalizace, kdy Gorbačovse snažil o uvolnění starých předsudků a zavedení opravdového sociálního zřízení ve prospěch lidí. Z toho vyplývá, že by to musela být MEGAOMLUVA od těch , kterých se to týká, a k tomu jen tak nedojde. Tak mne napadlo , co by se stalo , kdyby KSČM měla svou zdr. a soc.pojištovnu . Druhý pilíř by mněl méně šancí
a VZP skoro žádnou- má domněnka.Proč KSČM nezakládá firmy
, copak firmy můžou zakládat jenom soukromíci. Strannická knížka by znamenala povolení vstupu do jiného státu.Tak posudte, bud jsem úplně mimo a vtom případě mi prosím vysvětlete proč, anebo je to dobrý nápad a stojí za realizaci.
Dík za věnovanou pozornost TK
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Pokud jde o možnost stranických firem, specielně na úseku sociálního a zdravotního pojištění. Firmy samozřejmě mohou zakládat nejen fyzické osoby, ale i právnické osoby. KSČM je právnická osoba, ale je také za veřejný systém zdravotního a sociálního pojištění - pokud by nějaká právnická osoba založila svoji pojiš´tovnu, šlo by de iure o systém neveřejný.
A pokud jde o podnikání politických stran, lze ještě ocitovat paragraf 17 ze zákona o politických stranách :
Strana a hnutí nesmějí vlastním jménem podnikat.2b)
(3) Strana a hnutí mohou založit obchodní společnost nebo družstvo nebo se účastnit jako společník nebo člen na již založené obchodní společnosti nebo družstvu jen tehdy, je-li výlučným předmětem jejich činnosti:
a) provozování vydavatelství, nakladatelství, tiskáren, rozhlasového nebo televizního vysílání,
b) publikační a propagační činnost,
c) pořádání kulturních, společenských, sportovních, rekreačních, vzdělávacích a politických akcí, nebo
d) výroba a prodej předmětů propagujících program a činnost příslušné strany a hnutí.