A nyní ke „standardním“ argumentům
oponentů. Překvapilo mě, s jakou nenávistí reagují na tento můj
článek glosátoři. Je to o rychlostní stupeň výše nežli
obvykle. Jako by jim vadila už samotná možnost, že věci by šly
také jinak, nežli jaká je jediná pravá cesta stanovená
Nečasovou vládou. Nicméně, zdá se, že vláda, jež ještě ani
nezačala vládnout, díky prohlubujícím se rozporům mezi
koaličními stranami, bude šněrovat po cestě, kterou si sama
vybrala, krokem opilce.
Možná, že se udělalo někomu
špatně z mého textu – soudě podle obsahu některých glos – i
některým přispěvatelům. Věřím, že jim nebylo zle od žaludku,
to by to kolem nich doma či v práci nemuselo vypadat dobře.
Poradím jim, příště mé texty vůbec nečtěte.
A teď k
těm „standardním“ výhradám:
a) Korupce:
Byl jsem
před sněmovními volbami v roce 2006 premiérem 13 měsíců.
Největší „korupční“ kauza – a vlastně v té době jediná
– byla aféra biolíh. Pro údajnou korupci zatčené členy
sociální demokracie ČSSD okamžitě vyhodila ze svých řad. Po
několika týdnech se ukázalo, že u všech těchto lidí šlo o
policejní provokaci Kubiceho útvaru a ti lidé byli zcela nevinní.
Když byl v době vlády pod mým vedením někdo obviněn policií,
mazal rychle ze strany. Zkrátka, pokud chcete mluvit o údajné
korupci v ČSSD v době mého působení ve vedení této strany,
předložte fakta nebo přestaňte lhát.
b) Rada konsensu:
Své vyjádření o jejím zřízení po volbách jsem několikrát
opakoval, naposledy při závěrečné televizní debatě s p.
Nečasem těsně před volbami. Byl to jasný politický závazek
ČSSD. Naopak, současná vláda s opozicí vlastně vůbec
nejedná.
c) Strategie rozvoje ČR:
Mezi předvolební
programové dokumenty ČSSD patřila i „Vize rozvoje ČR do r.
2025“. Z ní by mohla vyjít „Strategie rozvoje ČR do r. 2025“.
Nikdo tedy nemůže říci, že se nemohl seznámit se strategickými
rozvojovými záměry ČSSD. Kromě toho, vláda ČSSD v r. 2005
schválila takovou „Strategii“. Tu je možné v poměrně krátké
době aktualizovat. A to by vláda ČSSD udělala. Myslím, že už
ve státním rozpočtu na rok 2012 budou zcela nepřijatelné škrty
pouze administrativního charakteru bez vazby na strategické zájmy
státu.
d) Hospodářský růst:
Jen připomínám, že za
vlády ČSSD v letech 2005 a 2006 hospodářský růst gradoval nad
6%. Tento vývoj přetrvával ještě – díky sociální demokracií
nastavené hospodářské politice – i v roce 2007. V roce 2008 již
to bylo - i díky „reformám“ Topolánkovy vlády – jen 2,4%
meziročního růstu.
e) PPP: Partnerství veřejného a
soukromého sektoru považuji za metodu, jejíž pomocí se může
podařit „napumpovat“ do připravovaných projektů státu a
dalších veřejných korporací desítky miliard korun ze soukromých
zdrojů. A to může zesílit hospodářský růst a zvýšit daňové
příjmy státu.
Jeden pisatel psal něco o mých „hulvátských
móresech“. Snad by mohl uvést alespoň jeden skutečný (a ne
mýtický) případ mého hulvátství. Třeba jeden vulgární výraz
pronesený za 5 let, po které jsem působil ve vysoké
politice.
Děkuji těm více než osmi tisícům čtenářů,
kteří si článek za necelý den přečetli.
11.09.2010 8:57:11
Je to dobrá alternativa pro lidi – II.
Zhruba před měsícem, před odjezdem na dovolenou, jsem dostal od HN nabídku napsat článek, co bych dělal v prvních týdnech po volbách, pokud by ČSSD byla stranou, která by sestavovala vládu.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout