Ing. Jiří Rusnok

  • LIDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

02.03.2012 11:49:57

Jiří Rusnok vyloučil, že by cesta mohla stát až za 38 let

Jiří Rusnok vyloučil, že by cesta mohla stát až za 38 let

Podle poslance Jiřího Rusnoka je jisté, že motoristé z Třinecka se nové silnice dočkají mnohem dřív

Třinec – Poslanec Jiří Rusnok považuje obavy, že by třinecká silnice I/11 mohla být dokončena až někdy kolem roku 2050, za neopodstatněné. Uvedl to v reakci na článek Deníku, který tento termín zmínil poté, co se o něm hovořilo minulý týden na jednání Sdružení obcí Jablunkovska v Bystřici. Jiří Rusnok připomněl, že silnice I/11 na Třinecku je zařazena do transevropské dopravní sítě TEN­T do kategorie takzvaných globálních staveb. Celá síť má být dokončena nejpozději za 38 let. "To, že je silnice I/11 součástí globální sítě, však zdaleka neznamená,že bude stát až v roce 2050. Naopak to, že se ji vůbec podařilo do sítě zařadit, umožní čerpat na její stavbu prostředky z evropských fondů už v roce 2014," řekl třinecký poslanec redakci. "Jak rychle se podaří silnici postavit, bude záležet především na tom, jestli bude mít stát dostatek prostředků na kofinancování stavby".

Třinecký poslanec uvedl, že z vyjádření ministerstva dopravy vyplývá, že silnice I/11 původně do soustavy TEN­T vůbec zařazena nebyla, a její zařazení do globální sítě lze tedy považovat za úspěch. "Navíc rok 2050 je limitní pro dokončení celé sítě, potřebné části mohou být samozřejmě financovány dřív. Prioritní stavby budou podle ministerstva dopravy určeny na základě dopravních sektorových strategií a nikoliv jen na základě toho, jestli silnice patří do základní nebo globální evropské dopravní sítě," míní. Jiří Rusnok zároveň odmítl, že problém je pouze v postoji ministerstva dopravy, které údajně preferuje stavby jiných úseků, jak tvrdí náměstek hejtmana Miroslav Novák. "Jsme bohužel v situaci, kdy na dopravních stavbách musíme obracet každou korunu a velmi pečlivě vážit priority. Nevím, jaké jiné stavby ministerstvo více preferuje, když třetina částky, která je určena pro přípravu výstavby silnic první třídy v celé republice, je pro letošní rok určena právě na třineckou I/11. Nedovedu si představit, že realizace této významné a potřebné stavby bude bezdůvodně protahována, " prohlásil poslanec.

Nový hlavní tah u Třince se měl původně stavět od roku 2009. Před šesti lety se k tomu zavázala vláda v usnesení, to se však nenaplnilo. "Může se stát,že bude me šťastní,když se celý úsek do Třanovic podaří postavit do roku 2020," řekla minulý týden zastupitelům starostka Věra Palkovská. Výhledy v oblasti dopravních staveb má za"velmi tragické".

(Článek vyšel ve Frýdeckomísteckém a třineckém deníku dne 1. března 2012)

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama