Ing. Jiří Šneberger

Plzeňsko - můj osud
  • ODS
  • Plzeň
  • zastupitel města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,87. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

19.02.2010 10:55:54

Jiří Šneberger ke sporu o výstavbě silnice

Jiří Šneberger ke sporu o výstavbě silnice

Roudenští silnici dál odmítají, na radnici už mluví o vyvlastňování 1 / 2 Plzeňský deník | 18.2.2010 | rubrika: Plzeňsko | strana: 3 | autor: DANA VESELÁ

 

 

Plzeň - Spor mezi radnicí a lidmi z Roudné, kteří léta protestují proti výstavbě silnice z Lochotína do centra města přes jejich čtvrť, pokračuje. Z jednání mezi technickým náměstkem primátora Petrem Rundem (ODS) a zástupci roudenských občanských sdružení je jasné, že obě strany se domluvit nemohou. Rund připustil, že poslední možností, jak inkriminovanou silnici prosadit a postavit, je vyvlastnění jejich domů a pozemků. „Jeto sice poslední a drastická možnost, ale i to je varianta,“ prohlásil Rund.

Vladimíra Nová, jedna ze zástupců protestujících obyvatel Roudné, příliš nevěří tomu, že by město takové řešení skutečně použilo. „Pokládám to spíš za strašení. Byl by to zřejmě úplně první případ v republice, kdy by se vyvlastňovalo kvůli silnici II. třídy,“ poznamenala Nová s tím, že město by muselo vyvlastnit majetek například i paní, které jej kdysi sebrali komunisté a získala ho zpět až po revoluci. „No, tím by se Plzeň tedy skutečně proslavila,“ řekla Nová. Radnice prosazuje obchvat Roudné přibližně deset let apo celou dobu naráží na odpor místních. Když se nedávno ukázalo, že stavba by v připravované podobě nedostala kladný posudek EIA, tedy posouzení z hlediska vlivů na životní prostředí, což by ji mohlo definitivně zastavit, město zacouvalo. A Rund prohlásil, že je ochoten s lidmi z Roudné znovu jednat o odklonění silnice v nejspornějších místech. Jenže se nedomluvili. „Sešli jsme se nad možností, kdy by se trasa posunula od obytných domů díky zboření trafostanice na Roudné. Tím by se tam snížila hluková zátěž,“ uvedl Rund.

Jenže lidé z Roudné s tím nesouhlasí. „Tohle nic neřeší, týkalo by se to jen okolí ulice Ke Stráži. Nám jde ale o celou čtvrť, kde by nová silnice prokazatelně zhoršila životní prostředí,“míní Nová. Odmítá argumenty radnice, že obchvat Roudné pomůže zejména obyvatelům sídliště Severního Předměstí, kteří musejí do centra města používat přetíženou Karlovarskou třídu. „Dopravní situace tam není kritická a jde vlastně jen o pohodlí dostat se do města o pár minut rychleji,“argumentuje Nová s tím,že Roudné jde o 1200 lidí, kterým by nová silnice zhoršila životní prostředí. Připomíná, že řešením bude stavba budoucího městského západního okruhu,který spojí Jižní a Severní Předměstí trasou kolem Radčica Křimic. Rund ale trvá na tom, že filozofii obchvatu Roudné město měnit nehodlá a dál trvá na tom, že silnice je tam třeba. Po úpravě a doplnění projektové dokumentace chce znovu podat žádost o posudek vlivu na životní prostředí.

Šéf plzeňské ODS, místopředseda Senátu a minulý plzeňský primátor Jiří Šneberger je přesvědčen o tom, že celou trasu by bylo vhodné rozdělit na několik úseků a postavit alespoň ten kolem fakultní nemocnice na Lochotíně po současnou silnici na zadní Roudné. „To je nejpodstatnější úsek,“uvedl Šneberger.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama