Tak se mi zdá, že zvířátka si jsou v EU rovna, ale některá jsou si rovnější, že.Protože proč? Kabina kamionu je přesně konstruována proto, aby se v ní spalo, probůh. Ten řidič už takhle má problém spát ve 3 hodiny odpoledne, když to na něj v tachografu „padne“ a musí si povinně odpočinout.
Ono je to strašně vtipné, protože stačí, abyste ten kamion naložili na intermodální vlak typu Ro-La a ten odpočinkový čas se vám začne počítat jinak. Profesionálové vědí, o čem je řeč.
No a pak tu máme kabotáž, že? Laicky řečeno, při mezinárodní přepravě v rámci EU smíte vykonat tři vnitrozemky. No a na to si stěžují Švédi, že se jim pod tímhle „skryje“ Rumun nebo Bulhar a dost často to dělají načerno a ničí jim spediční trh ve Skandinávii.
Takže bude nový belgický zákon platit jen pro belgické řidiče?
Ono, když už teda musíte povinně trávit čas odpočinku v motelu, jak mi moji milí belgičtí soudruzi zajistí, že řidič vůbec stihne dojet do motelu, najde tam volné lůžko a hlídané parkoviště? A stihne to vůbec, aby to nepřetáhl dle svého tachografu?
Takže můj argument PROTI paradoxně bude vycházet z Nařízení ES 561/2006, konkrétně čl. 4, písmeno h:
... týdenní dobou odpočinku“ týdenní doba, během níž může řidič volně nakládat se svým časem a která zahrnuje „běžnou týdenní dobu odpočinku“ a „zkrácenou týdenní dobu odpočinku“:
— „běžnou týdenní dobou odpočinku“ se rozumí doba odpočinku v celkovém trvání nejméně 45 hodin,
— „zkrácenou týdenní dobou odpočinku“ se rozumí doba odpočinku kratší než 45 hodin, která smí být za podmínek stanovených v čl. 8 odst. 6 zkrácena na nejméně 24 po sobě následujících hodin;
Shrňme si to. Drtivá většina nových nařízení dneška jdou proti vlastnickému právu s kamionem nakládat. Snaží se potírat silniční dopravu všemi možnými nástroji. Snaží se omezovat lidskou svobodu. A nejhorší je, že se soudruzi motají z nařízení do nařízení, míchá se jim to s výjimkami a víte co?
Lidský důvtip si vždycky najde okliku. Co to bude tentokrát? Budou řidiči kamionu vozit s sebou stan a spacák a budou chrnět na odpočívadle vedle auta? Jaký bude efekt? Jen možné ohrožení zdraví a bezpečnosti řidiče!
Ing. Josef Novotný,
Člen Svobodných, absolvent oboru Logistika - mezinárodní přeprava a zasílatelství na VŠE. Dlouhodobě se zabývá dopravní a logistickou problematikou v ČR a ve světě. Je členem Komise dopravy na Praze 12 za občany.
Vyšlo i zde:
https://web.svobodni.cz/clanky/josef-novotny-zakaz-spani-v-kabine-kamionu-co-to-jako-ma-byt
http://josefnovotnyjosef.blog.idnes.cz/c/489807/zakaz-spani-v-kabine-kamionu-co-to-jako-ma-byt.html
Moje související články:
https://web.svobodni.cz/clanky/josef-novotny-zakaz-jizdy-kamionu-o-vikendu-proc-ne-rovnou-naporad
https://web.svobodni.cz/clanky/josef-novotny-ja-kamion
Související články:
http://ekonomika.idnes.cz/eu-zvazuje-zakaz-spani-v-kamionech-d5x-/eko-doprava.aspx?c=A151223_180000_eko-doprava_suj
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/362612/bezte-do-hotelu-zeme-eu-chteji-ridicum-zakazat-prespavani-v-kamionech.html
Pro laiky je AETR dobře vysvětlen zde např.:
https://cs.wikipedia.org/wiki/AETR