To, že Praha staví nové trasy metra ze svých peněz bez přispění státu je evropskou raritou. Pokud by však ještě musela počítat se snížením svého rozpočtu, hrozí též odložení nebo zpomalení výstavby metra trasy D, kterou chceme začít stavět v roce 2014.
Jejím klíčovým úkolem bude zajištění spojení metrem centra s jihem metropole v případě zásadní rekonstrukce Nuselského mostu, kdy by na nějaký čas přestaly jezdit vlaky po trase C. Je nutné si také uvědomit, že céčko je v současné době nejvytíženější trasou pražského metra a déčko vedené souběžně mezi Vinohrady a Pankrácí přes Nusle by ji tak mohlo ulevit. Mohlo by rovněž ubýt aut na Jižní spojce a Severojižní magistrále.
Desetitisícům obyvatel sídlišť Libuš, Krč, Lhotka a Písnice se urychlí cesta do jejich domovů. Rovněž se zlepší doprava do krčské nemocnice a špičkového zdravotnického zařízení IKEMu, kde se léčí nejenom Pražané, ale lidé z celé České republiky a mnozí návštěvníci sem přijíždějí za pacienty městskou dopravou. To další důkaz toho, že metro v Praze slouží nejenom místním, ale i návštěvníkům a turistům.
Koncepci nového metra můžeme směle nazvat revolucí v dopravě. Uvažujme o tom, že tady budou jezdit soupravy bez strojvedoucích, které budou řízeny z centrálního dispečinku pražského Dopravního podniku. Další zásadní novinkou by měly být zábrany ve stanicích před kolejišti, které by se otevíraly až po zastavení vlaků a bránily pokusům o sebevraždu.
Na trase D by mělo být deset stanic s konečnými Náměstí míru, kde by byl přestupní uzel s trasou A, a Depo Písnice. Tato zbrusu nová linka podzemní dráhy bude dlouhá 10,5 kilometrů a stát by měla kolem 35 miliardy korun.