Kompenzace důsledků Covidové pandémie
Připadá mi nespravedlivé, když všeliké profese a povolání mají státem přiznanou nějakou kompenzaci finančních ztrát způsobených covidovou pandémií kromě cestovních kanceláří. Ta na zahraniční zájezd z vybraných financí část uhradila zahraničním firmám( Hotely, dopravci,atd) a před odletem stát zakázal výjezd do zahraničí. Klientovi má být uhrazená částka nahrazena a vše má nést cestovka, která situaci nezpůsobila. Podle mě by ztráta měla být hrazena z části kliente, cestovkou a státem.
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
15.09.2021 13:00:04 - Ing. Klára Dostálová
Cestovní kanceláře obdržely od státu pomoc větší než celá řada jiných odvětví. Cestovním kancelářím a cestovním agenturám byly poskytnuty dotace z prostředků MMR, MPO, MF a MPSV v celkové výši přesahující 1,6 mld. Kč, zprostředkovány finanční prostředky, tj. úvěry a záruky, ve výši 697 mil. Kč, dále si cestovní kanceláře a cestovní agentury zpětně uplatnily ztrátu za zdaňovací období r. 2020 v celkové výši 133,9 mil. Kč. Pro cestovní kanceláře byl dále přijat speciální zákon - lex voucher. Ten cestovním kancelářím umožnil odložit vrácení plateb zákazníkům za zrušené zájezdy do 31. 8. 2021. Nesouhlasím tedy s Vaším názorem, že by se k cestovním kancelářím stát choval nespravedlivě. I díky pomoci státu drtivá většina CK byla schopna své závazky vůči zákazníkům splnit. Zákazníci mají na vrácení peněz za nevyužité vouchery právo. Podnikatelská rizika cestovních kanceláří na ně nelze přenášet. KD