Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) uvedl, že pro rozšiřování počtu elektromobilů se musí rozvinout infrastruktura s tím, že je důležité pro tyto účely využít peníze, které jsou k dispozici z Evropské unie. „Zrychlíme také systém kotlíkových dotací a vyzveme krajské úřady, aby zvážily rozsah regulace podniků,“ uvedl ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO). Současný zákon o ochraně ovzduší obsahuje celou řadu nástrojů, kterou mohou proti smogu používat obce a města, například regulační řád a nízkoemisní zóny. Podle Brabce však nebude stát obcím nařizovat, jak například nízkoemisní zóny zavádět, povede k tomu podle něj tlak voličů.
Stínová ministryně životního prostředí KSČM Marie Pěnčíková je ráda, že vláda chce v boji se smogem něco dělat, ale má o vládních řešeních i své pochybnosti. „Kotlíkové dotace by mohly být jistě jedním z nejúčinnějších nástrojů. Problém je, že se objevilo obcházení pravidel a zaznamenali jsme již i případy proplácení starých, neefektivních kotlů. Takže ze všeho nejdřív si v tomto systému ministerstvo musí udělat pořádek,“ řekla Pěnčíková. Také podpora elektromobilů jí nepřijde úplně šťastná. Budování sítě dobíjecích stanic může být mimořádně finančně náročné a dopad na zlepšení ovzduší přitom nemusí být vůbec odpovídající těmto nákladům, upozornila Pěnčíková.